השינוי יגיע מפעולות. לא מהנצחת ההבדלים בין המגדרים

יום האישה הבינלאומי - שוש בשארי


לפני שנדבר על כסף, ראשית אני רוצה להיות כנה, כי לפתוח עסק באימון אישי זה מאתגר...

כבר בחטיבת ביניים, הבנתי שהיעוד שלי בחיים ליצור שינוי בעולם הזה. את הפערים בין המגדרים ראיתי בכל מקום אפשרי. בבית הספר בכמות המורות לעומת המורים. תמיד תהיתי מדוע בגני ילדים יש גננות ולא גננים, בשירות בצה"ל כמות המפקדים לעומת המפקדות, והיום כרצה למרחקים, בתחרויות אני תמיד מונה את כמות הנשים לעומת הגברים.

ככה, מגיל 15 לערך, הייתה לי "תמונה מנצחת". ידעתי שאפעל בכל ה"מגרשים" על מנת להיות שווה בין שווים. ניסיתי לדמיין את עצמי בגיל 40. כמה משפיענית אני רוצה להיות. כמה מובילה אני רוצה להיות. אישה עם תעוזה, יוזמת, ואפילן "שוברת מוסכמות". יצרתי את התשתית לאורך כל שנותיי, כבר מימי התיכון. בת יחידה בכיתה של בנים, במגמת מכונות. לא היה קל. ללמוד מקצועות ריאליים כמו חוזק חומרים, פרקי מכונות, הידראוליקה, ועוד מקצועות של "עונג" אמיתי. לעיתים הייתי "תופסת את הראש", אבל נלחמת. לא וויתרתי. אתגרתי את עצמי בתחומים שהכי לא חשבתי שאתחבר אליהם. גם שקשה – זכרתי תמיד את ה"תמונה המנצחת" שלי. וידעתי שיום יבוא ואהיה על פסגת ההר. סגנון פעולה מרתוניסטית, אמרנו?

היום אני יכולה לומר בשפת ה"קוד" כי כאב הוא זמני – וויתור הוא לנצח! מעולם לא ויתרתי לעצמי. גם כשנכשלתי, הרמתי את הראש והמשכתי הלאה חזקה יותר.

והיתה לי גם סביבה שהקיפה אותי באהבה גדולה. סביבה מפרגנת. הערכים שליוו את הוריי הם ערכים של אהבת הארץ, ציונות, ושיוויון. אבי דחף אותי תמיד ללימודי מכונות ותמיד היה לו מבט בעיניים כאילו אומר לי "את תגיעי רחוק". וגם את בן זוגי לחיים בחרתי מתוך הערך שאוכל לצמוח לצדו. והוא, העצים אותי לאורך כל הדרך בקריירה הצבאית שלי ואף היום, בפרק החיים הנוכחי שלי כשאני בצמיחה מתמדת.


ובשרות בצה"ל, בכל שנה, ביום האישה הבינלאומי, "דילגתי" על היום הזה. לא הלכתי כמו כל הנשים ביחידה לכנסים, להרצאות, לפעילויות שנרקמו שם. הספיקה לי פעם אחת. פעם אחת להבין שמדובר ביום שלא מקדם אותי. ואפילו הבנתי כמה שהיום הזה דווקא מעכב אותי. ובאותו יום, דגלתי בלהיות חלק מ.... להנציח את היום הזה ב"קול תרועה" שאני שונה מהם, לא היה קיים אצלי בלקסיקון.


מלימודיי ב"קוד האימון" , הבנתי כמה עניין השייכות הוא קריטי במערכות יחסים. כאשר אנחנו מתנהגים בשוויון ערך, תחושת השייכות מוגברת. הגברים סביבי הרגישו שאני לגמרי חלק מהם. לא שונה מהם וכך גם נהגו כלפיי. נקטתי בפעולות יומיומיות שקידמו אותי לעבר התמונה המנצחת.

"כשהרצון שלנו מגובש סביב מטרה אנחנו ממוקדים כמו קרן לייזר"(אולמן).


זיהיתי היטב מיהם "גנבי החלומות" שלי. אישה חזקה בסביבה גברית זה ארוע. הייתי ערה לסביבה שנמצאתי בה. עבדתי תמיד על "מיקוד שליטה פנימי" ויצרתי לעצמי סביבה של אנשים מנצחים. למדתי מהטובים ביותר כיצד להיות משפיעה ומובילה, כפי שתמיד חלמתי.


התקדמתי בסולם הדרגות כנגדת במערך הטכני. מתוך 2249 נגדים ונגדים במינוי בכיר בצה"ל, ישנן 170 נשים. פחות מ7%. הבנתי שאני צריכה לעשות כל מאמץ על מנת להיכנס לשורות הבכיר. לתפקידי פיקוד משמעותיים. הפכתי לאחת מ33 הנשים בדרגת רב נגד בתפקיד קשוח ודינאמי במערך הטכני של חיל האויר. תפקיד אותו ביצעו 2 קודמיי וביקשו הדחה מתפקיד בשל אי עמידה בדרישות הסף.


אם נסתכל על ההזדמנויות שלנו, כנשים. תמיד ימנו אותנו לתפקידים בכירים במצבי משבר אקוטיים, כך גם במנהיגות העולם. ראו ערך "תרזה מיי".


את התמונה המנצחת שלי מימשתי על ידי הכישורים והיכולות שלי והצלחתי לבצע תפקיד תובעני ולהפוך את החיילים והנגדים שלי לאנשים מאושרים, מלאי משמעות בעשייה היומיומית שלהם.


במאי 2021, התחלתי את לימודיי ב"קוד האימון", שם הבנתי כמה יישמתי רבות מהמתודה. ולא סתם הפכתי ל"שם דבר" במערך הטכני בחיל האוויר. השארתי חותם של אישה "פורצת גבולות" שעד היום הסיפור שלי מסופר שם.



אימון אישי לחיים

ביה"ס לכשרת מאמנים - קוד האימון

השאירו פרטים ונציג קוד האימון יחזור אליכם עוד היום לייעוץ והתאמת מסלול לימודי אימון:


    אני ממשיכה בדרכי. ומשפיעה בכל מקום אפשרי דרך הסיפור האישי שלי והחיבור לעולם האימון שהפך אותי לאחת המנהיגות הטובות ביותר שידע המערך הטכני בחיל האויר. והדבר הגדול ביותר היא הדוגמא האישית שאני משמשת לילדיי. את בני הצעיר בן ה16 שאלתי האם היה קשה לו בשנותיי בקריירה הצבאית שלי, שכמעט ולא הייתי בבית וגם כשהייתי, לא כל כך הייתי איתם. הוא ענה לי בתשובה שתלווה אותי כל חיי: "אמא, את השראה עצומה בעיניי. את עשית דברים גדולים ועדיין ממשיכה לעשות. ואני חושב שגם אני אגיע רחוק, בכל תחום בו אבחר בחיי". המשפט שלמדתי בקוד: "אל תחנכו ילדים, תהיו אתם מה שאתם רוצים שהם יהיו", עובד מצויין בחיי.

    השינוי יגיע מפעולות. ולא מהנצחת ההבדלים בין המגדרים.

    לנשים יכולות מופלאות. הן יכולות לבחור ולעשות הכל ואין שום סיבה שלא יצליחו. סמני לעצמך מטרה. רק כך תגיעי לשם!!! אישה עצומה היא אישה שחיה בעוצמות!!!


    (הכותבת - שוש בשארי, הנה מאמנת אינדבידואלים וארגונים בשיטת "קוד המנצח", מנחה במסלול להנחיית קב' ופיתוח מנהלים באונ' בר-אילן, בעלת שני תארים במדעי ההתנהגות, פרשה מחיל האוויר בדרגת רנ"ג לאחר 28 שנות שרות וניסיון רב בתפקידי ניהול במערך הטכני בח"א).


    Rating
    אלון אולמן | קוד האימוןן - קורס קואצ'ינג
    אלון אולמן

    יו"ר קבוצת קוד המנצח.

    מייסד בית הספר קוד האימון. סופר רב המכר "פריצת גבולות". מאמן בכיר. תואר שני בהצטיינות מאוניברסיטת האריוט וולט אנגליה. תואר ראשון בהצטיינות אוניברסיטת חיפה.


    האימון האישי החל להתפתח לפני מספר עשורים. המקצוע התגבש כגישה לשיפור ביצועים מתוך אימון בעולם הספורט. הרעיון השתכלל בעשורים העוקבים על ידי שימוש בכלים מתחומים של פסיכולוגיה קוגניטיבית, פסיכולוגיה הומניסטית, תאוריות ניהול ואסכולות נוספות בחקר התנהגות אנושית. למעשה כיום מקצוע האימון נוגע ומטפל בכל תחומי החיים.

    להגשת מועמדות לקוד האימון

        אני מעל גיל 27, עומד/ עומדת בתנאי הסף להגשת מועמדות ומעוניין/ מעוניינת שיחזרו אלי לפרטים נוספים.

      *הקבלה ללימודי אימון בביה"ס להכשרת מאמנים - קוד האימון, מותנית במילוי שאלון היכרות ועריכת ראיון קבלה אישי על ידי איש צוות בכיר.

      "השאלה היחידה שעומדת בינינו לבין כל מטרה שנרצה להשיג איננה האם אני יכול אלא מה אני מוכן לעשות כדי שזה יקרה ואיפה נמצאים הכלים, השיטות והסביבה ללמוד איך להגשים זאת"

      -- אלון אולמן

      Scroll to Top