תהליכים מקבילים לבטא את ה"אני הפנימי"


חג פורים את הזדמנות לבחור דמות חדשה ולעטות אותה על עצמנו כבמטה קסם ( לעיתים בלי שאף אחד ידע מי אנחנו באמת?!)

אימון אישי גם כן, זאת הזדמנות לבחור מי היינו רוצים להיות בתמונה המנצחת העתידית שלנו ולהתאמן על אפיון הדמות שהיינו רוצים להיות כדי להרגיש בייעוד שלנו (רק שבמקרה הזה אנחנו נדרשים להיות ללא מסכות וחשופים לתגובות הסביבה).

בפורים אנחנו מאפשרים לעצמנו לבחור את

התחפושת היחודית לנו, אך על פי מה אנחנו בוחרים? מה הקשר בין הדמיון למציאות? בין

החלומות, הסמלים, התשוקות לבין הרצון שלנו להביא את כל אלו לידי ביטוי במציאות

ולהמנע או להעז?


היום אני יכולה לומר בשפת ה"קוד" כי כאב הוא זמני – וויתור הוא לנצח! מעולם לא ויתרתי לעצמי. גם כשנכשלתי, הרמתי את הראש והמשכתי הלאה חזקה יותר.

כשאדם בוחר דמות כלשהי אליה ירצה להתחפש, הוא יוצק לתוכו משמעות משלו, יוצר ומעצב את הדמות כרצונו, בורא את התמונה המנצחת שלו שכוללת את מה שרוצה להיות ליום אחד, משלבת את הדמיון, החלום, הגלוי והסמוי ובעיקר את מה שמעז לעשות בזכות הלגיטימציה של חג הפורים.


באימון אישי, אנחנו מזמינים את המתאמן להתחבר לחולם שבו, לבריאת העולם האישי והתדמיתי שלו ולהעז....

להעז לחלום באמת.


להעז להראות את עצמו לסביבה בדרך אחרת שמביאה לידי ביטוי דברים שלרוב מסתיר.


להעז להיות הדמות האחרת ששוכנת בתוכו פנימה אך נותן לה דרור רק דרך התחפושת המגנה והמסתירה.

תחפושת פורים כמו תהליך השינוי באימון אישי, דורשת תהליך מחשבתי והוויתי BEING אל עבר מה שכבר בא לידי ביטוי בחייו HAVING אל העתיד הרצוי דרך פעולות מותאמות DOING ומשם ה"תחפושת" שהיא ה"דרך" המשלבת ניסוי ותהייה, העזה וגיבוש זהות רצויה - מובילה אל הדמות אותה המתאמן רוצה להיות בחייו ולהרגיש בטוח ושלם.


בתחפושות פורים קיים ממד מסוים של הבעת משאלה או חלום, אשר התחפושת מאפשרת להגשים. כלומר, היא מייצרת הזדמנות להביע תכונות נסתרות ולבדוק יכולות, תוך בחינת תגובות הסביבה. ניקח דוגמה שתמחיש את העניין: אדם ביישן המתחפש לגיבור-על. הגיבור משדר עוצמה ונוכחות, והאדם יכול לשאוב ביטחון ולשחרר עכבות בעזרת הדמות שבחר. בחירת האדם בתחפושת ספציפית יכולה להיות הזדמנות "לשחק" עם הסביבה, לבחון תגובות ולהתנסות בכל מה שמסובך להתנסות בו ביומיום.


אנשים רבים מנצלים את פורים על מנת להתמודד עם פחדים שונים. אדם שמפחד ממפלצות או מחיות מסוימות, יתכן שיבחר להתחפש דווקא למושא הפחד, כדי לבחון מקרוב את הדמות המאיימת, להאניש אותה, ולהתחבר אליה. במקום לנסות למגר את המפלצת, התחפושת תוכל להוות גשר מחבר בין האדם לפחדים, ולאפשר לו לצעוד איתם במעט יותר הרמוניה.


כך או כך, הצורך להתחפש נוגע עמוקות באחד הצרכים האנושיים העמוקים לגיוון וריגוש ולהעז להיות דמות אחרת שלעיתים מנוגדת לתפיסה של האדם את עצמו או החברה את האדם. כדי לבחור להביא דמות חדשה או התנהגות חדשה נדרש אומץ לשחרר תפיסות, אמונות, סטטוס ובעיקר סיכון של תחושת השייכות היקרה מפז עבור כולנו וסיכון להיות לא נאהב או נתון לביקורת בעקבות השינוי שלא תמיד יתקבל באהדה ופרגון, אך בשינוי זה הנושא עימו סיכון יש גם את הסיכוי לצמיחה, התחדשות וגיבוש אישיות והתנהגות מקדמת ומעודדת לחיים משמעותיים ומוגשימים.


האישיות שלנו היא אפוא מעין מסכה שמסתירה את זהותנו האמיתית. חלק מאיתנו מודע להסתתרות עצמית זו וחלק מזדהים באופן עמוק עם המסכה שהעטו על עצמם. הדבר לא מפתיע. כולנו זקוקים למסכות נימוסיות או התנהגויות בחברה ותהליך האימון מאפשר לאדם להסיר את המסכה שהוא עוטה על עצמו בחיי היומיום ומאפשר לחזק את הקול האוטנטי של האני שנחבא מאחורי האני המזויף החברתי.


בשנת 2012 נערך ניסוי בקרב מתנדבים שבחן כיצד לבישת חלוק של רופא תשפיע על הישגיהם במבחני זיכרון ותשומת לב. התוצאות הראו כי כאשר הנבדקים היו משוכנעים שהחלוק שייך לרופא, הם קיבלו ציונים גבוהים יותר מאשר במצב שבו נאמר להם שהחלוק היה שייך לאמן. פרופסור אדם גלינסקי, מי שכתב את המחקר, מעיד כי הוא חש את האפקט הזה אפילו על עצמו כשהגיע מחופש להרצאה, לבוש במעיל ארוך, מגבעת ומקל: "כשנכנסתי לאולם, 'גלשתי' פנימה, הרגשתי בנוכחות שונה מאוד".

אימון אישי לחברות וארגונים

ביה"ס לכשרת מאמנים - קוד האימון

השאירו פרטים ונציג קוד האימון יחזור אליכם עוד היום לייעוץ והתאמת מסלול לימודי אימון:


    פורים (או כל הזדמנות אחרת שבה יוצא לכם להתחפש) הוא זמן נהדר לשים את האישיות המוצהרת שלכם בצד ולכוון את אור הזרקורים לצדדים הפנימיים שבכם.

    מתברר שפורים הוא חג פרדוקסלי: דווקא כשאנו מחופשים למישהו או למשהו אחר, אנו חושפים את האופי והתכונות האמיתיות שלנו. בין אם זו חתירה למצוינות, הבלטת התכונות החיוביות או התפיסה הרומנטית שלנו - התחפושת מאפשרת לנו לשדר לסביבה את המסר האותנטי שלנו, ובו בזמן להיות במודעות ולחקור את הצדדים שביומיום נשארים מאחורי הקלעים.


    תהליך דומה מאוד של התבוננות פנימה וחתירה להיות האדם בעל האישיות המוגשמת, המעזה, החותרת לסיפוק, מתפתחת באימון האישי, רק דרך תהליך מותאם לאדם, לסגנון חייו ולגורמים שיאפשרו לו את השייכות ותחושת הביטחון לצד ההעזה והשינוי.


    אז לקראת חג פורים הקרב, זאת הזדמנות מצוינת להתחפש לעצמנו ל"אני" שעד כה לא העזתי להראות כלפי חוץ והשנה אפשר להעז!


    Rating
    אלון אולמן | קוד האימוןן - קורס קואצ'ינג
    אלון אולמן

    יו"ר קבוצת קוד המנצח.

    מייסד בית הספר קוד האימון. סופר רב המכר "פריצת גבולות". מאמן בכיר. תואר שני בהצטיינות מאוניברסיטת האריוט וולט אנגליה. תואר ראשון בהצטיינות אוניברסיטת חיפה.


    האימון האישי החל להתפתח לפני מספר עשורים. המקצוע התגבש כגישה לשיפור ביצועים מתוך אימון בעולם הספורט. הרעיון השתכלל בעשורים העוקבים על ידי שימוש בכלים מתחומים של פסיכולוגיה קוגניטיבית, פסיכולוגיה הומניסטית, תאוריות ניהול ואסכולות נוספות בחקר התנהגות אנושית. למעשה כיום מקצוע האימון נוגע ומטפל בכל תחומי החיים.

    להגשת מועמדות לקוד האימון

        אני מעל גיל 27, עומד/ עומדת בתנאי הסף להגשת מועמדות ומעוניין/ מעוניינת שיחזרו אלי לפרטים נוספים.

      *הקבלה ללימודי אימון בביה"ס להכשרת מאמנים - קוד האימון, מותנית במילוי שאלון היכרות ועריכת ראיון קבלה אישי על ידי איש צוות בכיר.

      "השאלה היחידה שעומדת בינינו לבין כל מטרה שנרצה להשיג איננה האם אני יכול אלא מה אני מוכן לעשות כדי שזה יקרה ואיפה נמצאים הכלים, השיטות והסביבה ללמוד איך להגשים זאת"

      -- אלון אולמן

      Scroll to Top