לייעוץ והתאמה 077-4243441

מי לא אוהב לקבל מחמאות ?


אוהבים לקבל מחמאות? כנראה שמצבכם טוב!


מכירים את האנשים ששמים לב? ששמו לב שעשיתם שינוי בשיער, ששמו לב שלבשתם פריט חדש, שירדתם במשקל, שהתאמצתם ממש, שעשיתם או אמרתם משהו חכם וגם טרחו לעצור ולהחמיא לכם על כך? איזה כיף איתם, נכון?

ואכן, יש שמדווחים כי מחמאה מעוררת בהם פרץ של אנרגיה, מרימה להם את מצב הרוח, משאירה אותם בתחושה טובה, נינוחה יותר.

למחמאות תפקיד חשוב בהצלחה וחיזוק של קשר בין אנשים אך יש גם אנשים שמתקשים לקבל מחמאות. במחקר עדכני שנערך ע"י חוקרים מקנדה, נמצא שלאנשים עם הערכה עצמית נמוכה לא קל לקבל מחמאות.

אנשים אלו מרגישים לא ראויים לתשומת הלב שניתנה להם. ייתכן והם מרגישים פגומים באיזשהו אופן ומתקשים לראות איך אחרים יכולים לומר עליהם מילה טובה.


במחקרים אחרים הוכח כי מחמאות גורמות לאנשים להרגיש טוב, ממש כמו זכייה בסכום כסף. למעשה, בעת קבלת מחמאה/מילה טובה, אזורים מסויימים במח "נדלקים", אלו הם אזורי התגמול.


ודאי שמעתם על דופמין, אותו הורמון עונג שבעת הפרשתו אנחנו מרגישים סיפוק, תחושה נעימה שנרצה לחזור ולקבל ממנה עוד.

כשמדובר בהפעלת אזור התגמול הרי שניתן לקשר מחמאות גם עם למידה וביצועים, כאשר נרצה לרכוש מיומנות חדשה כמו לדוגמה רקוד, ריצה או נגינה, קבלת המחמאה מסייעת לנו להיזכר ולחזור על הפעולה. אנחנו מרגישים טוב ורוצים לשוב ולהרגיש כך. באותו אופן, מחמאות מסייעות לנו בבניית סביבת עבודה נעימה, חיזוק מערכות יחסים וגידול ילדים.


כמאמנים, אנחנו פוגשים אנשים מכל הסוגים. מחמאות הן חלק מתהליך העבודה שלנו, אנחנו מקשיבים ושמים לב לדבריו של המתאמן, לשינויים שהוא עושה, למאמץ שהוא מביא ועוצרים לא פעם כדי לשקף למתאמן את מה שראינו. מחמאות הן כמו "תחנות הדלק" של המתאמן. כשהן כנות ואותנטיות הן מייצרות קשר, משקפות תשומת לב, הן מספרות למתאמן על ההישגים שלו ומעודדות אותו להמשיך ולחזור על הפעולות שמקדמות אותו.

בקוד האימון אנחנו אוהבים מחמאות. אנחנו שמחים שהכלי שאנחנו מרבים להשתמש בו ביומיום עם המתאמנים שלנו מצוין כיום בינלאומי ומצליח בזכות כך להגיע ולהשפיע על אנשים רבים.

יום המחמאות הבינלאומי הומצא על ידי פרופסור הנס פורטפליט, מהולנד בתחילת שנות ה- 2000. לאחר שגילה את היתרונות הרבים של מחמאות על בני אדם הוא חשב שאם כל אחד יכול להחמיא ל- 3 אנשים בכל עיר ובכל מדינה, העולם יהיה מקום טוב יותר לחיות בו. המחמאות צריכות להיות במילים ולא במתנות והדבר היחיד שצריך לעשות הוא לשים לב לאחר.

אימון אישי לחברות וארגונים

אז איך עושים את זה?


  1. בחרו 3 אנשים שאתם רוצים להחמיא להם (לחזק איתם את הקשר).
  2. שימו לב אליהם, לדברים שהם אומרים, להתנהלות, למראה חיצוני, לגישה שלהם.
  3. החמיאו על משהו ספציפי - במקום לומר: "איזה יופי את נראית היום", אמרו "איזה יופי את נראית כשהשיער שלך אסוף/פזור".
  4. כשמדובר במחמאות, אין כזה דבר יותר מידי. הענקת מחמאה, לעיתים קרובות, מטפחת אצל המחמיא מיומנות של תשומת לב וכך למעשה שני הצדדים מרוויחים.
  5. ומה אם אתם הצד המוחמא? לדעת לקבל מחמאה חשוב לא פחות מלתת אותה. השתדלו לקבל אותה בחן. תשמחו, משהו שעשיתם או אמרתם קיבל התייחסות.
  6. בין אם מדובר בנתינה או קבלה של מחמאה, ככל שתתאמנו כך זה יבוא לכם בטבעיות, באפס מאמץ.


ואל תשכחו לומר תודה!

השיטה של אלון אולמן, מהמאמנים והמרצים המוכרים בישראל, סופר רב המכר "פריצת גבולות" הוכחה על למעלה מ-300 אלף אנשים שלקחו חלק בתוכניות שלו ב-15 השנים האחרונות.


אלון אולמן | קוד האימוןן - קורס קואצ'ינג
אלון אולמן

יו"ר קבוצת קוד המנצח.

מייסד בית הספר קוד האימון. סופר רב המכר "פריצת גבולות". מאמן בכיר. תואר שני בהצטיינות מאוניברסיטת האריוט וולט אנגליה. תואר ראשון בהצטיינות אוניברסיטת חיפה.


האימון האישי החל להתפתח לפני מספר עשורים. המקצוע התגבש כגישה לשיפור ביצועים מתוך אימון בעולם הספורט. הרעיון השתכלל בעשורים העוקבים על ידי שימוש בכלים מתחומים של פסיכולוגיה קוגניטיבית, פסיכולוגיה הומניסטית, תאוריות ניהול ואסכולות נוספות בחקר התנהגות אנושית. למעשה כיום מקצוע האימון נוגע ומטפל בכל תחומי החיים.


יצירת קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע בנושא

      אני מעל גיל 27, עומד/ עומדת בתנאי הסף להגשת מועמדות ומעוניין/ מעוניינת שיחזרו אלי לפרטים נוספים.

    "השאלה היחידה שעומדת בינינו לבין כל מטרה שנרצה להשיג איננה האם אני יכול אלא מה אני מוכן לעשות כדי שזה יקרה ואיפה נמצאים הכלים, השיטות והסביבה ללמוד איך להגשים זאת"

    -- אלון אולמן

    Scroll to Top