לייעוץ והתאמה 077-4243441

האם ניתן לאמן בני אדם לאושר

במחקר על אושר שערך ד"ר דן גילברט שאותו הציג ב-Tedx בהרצאתו "המדע המופלא על אושר" – שאנחנו ממליצים לכם בחום לצפות כאן, הוא מסביר על אושר כ'יכולת', ולהיות מאושרים בתור 'שריר' שאפשר לאמן.


גילברט הוא פסיכולוג אמריקאי מאוניברסיטת הרווארד – כתב את הספר "Stumbling on Happiness" הספר זכה להצלחה רבה, ותורגם ל-30 שפות, שבמרכזו גילברט חוקר את המושג אושר ומה היא החוויה הסובייקטיבית הזאת שנקראת שמחה, והאם יש דרך שבה אפשר לייצר אותה.


הטענה במחקר היא שהמוח שלנו הוא מכונה מופלאה, ושלכל אחד, כמו שיש לו מערכת חיסון נגד וירוסים וחיידקים, יש לו גם מערכת חיסון פסיכולוגית, שעוזרת לו לשנות את השקפותיו על העולם, ככה שאנחנו נוכל להרגיש טוב יותר בעולם, ללא קשר לנסיבות.


בניסוי שערך גילברט, הוא ראה שדברים כמו לנצח או לזכות בבחירות, להיכנס למערכת יחסים רומנטית או לצאת ממנה, להשיג קידום או לא, לעבור בחינה חשובה וכו' יש מעט השפעה על האושר שלנו ממה שאנחנו חושבים, ועל מדד האושר הכללי ברמה גבוה יותר ממה שאנשים מצפים.


בנוסף לכך, מלבד לכמה מקרים יוצאים מן הכלל מנבדקי המחקר, יש הצבעה על כך שטראומות קשות בחיים שקרו למעלה משלושה חודשים, אין להן השפעה על רמת האושר של הנבדקים.


הוא אומר בצחוק גם, אבל בחצי אמת שקניון של נזירים בודהיסטים אף פעם לא יהיה רווחי – כי הוא לא יוכל להרוויח מאנשים שהם מאושרים מדברים שאין להם.


הדרך אל האושר

גילברט מחלק אושר לאושר טבעי – כשאנחנו משיגים את מה שאנחנו רוצים, ולאושר מלאכותי – שלמרות שאנחנו לא משיגים את מה שאנחנו רוצים, אנחנו מאושרים.


הוא טוען שמי שיודע להחליף פרספקטיבה ולשלוט על הפרשנות שלו של למה הוא לא השיג את מה שהוא רוצה בחיים למשמעות חיובית – חיי חיים מאושרים יותר ופחות ביקורתיים או עם תחושה של "פספוס".


שינוי פרספקטיבה הוא אומנות, כי גם אושר זה סוג של פרספקטיבה. וזה אומר שאולי לא נשיג את כל מה שאנחנו רוצים, אך יש לנו שליטה על האם נהיה מאושרים או לא על פי הפרספקטיבה שלנו. ועם כלים מתאימים וגישה מנצחת, אפשר להיות מאושרים כדי באמת למרות נסיבות החיים.


אימון משיג לאנשים בין השאר את התוצאות שהם רוצים, וכאשר אנחנו לא נמצאים בתחום ההשפעה על מה שעושה אותנו מאושרים, עדיין יש לנו את האפשרות לשנות את המשמעות שאנחנו מייחסים לדברים שקורים או לא קורים בחיינו.


אז איפה אתם הייתם רוצים יותר אושר בחיים?

האם לדעתכם להיות מאושרים מנסיבות בחיים שלא רציתם הוא אפשרי?

עד כמה אתם מודעים למושג שלכם של מה הוא אושר?


אנחנו מזמינים אתכם לכתוב לנו כאן בתגובות!


Rating

בית הספר להכשרת מאמנים
בשיטת קוד המנצח

קוד האימון. הצלחה מעשית.

האימון האישי החל להתפתח לפני מספר עשורים. המקצוע התגבש כגישה לשיפור ביצועים מתוך אימון בעולם הספורט. הרעיון השתכלל בעשורים העוקבים על ידי שימוש בכלים מתחומים של פסיכולוגיה קוגניטיבית, פסיכולוגיה הומניסטית, תאוריות ניהול ואסכולות נוספות בחקר התנהגות אנושית. למעשה כיום מקצוע האימון נוגע ומטפל בכל תחומי החיים.

להגשת מועמדות לקוד האימון

      אני מעל גיל 27, עומד/ עומדת בתנאי הסף להגשת מועמדות ומעוניין/ מעוניינת שיחזרו אלי לפרטים נוספים.

    *הקבלה ללימודי אימון בביה"ס להכשרת מאמנים - קוד האימון, מותנית במילוי שאלון היכרות ועריכת ראיון קבלה אישי על ידי איש צוות בכיר.

    Scroll to Top