לייעוץ והתאמה 077-4243441

הכירו את המנחה: כלנית ברנס

לקראת פתיחת המחזור הקרוב לקורס הכשרת מאמנים של קוד האימון, פגשנו לשיחה את המנחה שהיא גם "אם כל המנחים" שלנו – המנהלת האקדמית של קוד האימון, כלנית ברנס.

כשכלנית ברנס מתבקשת לתאר את הפעילות שלה בקוד המנצח וקוד האימון, היא מסכמת: "תמנון. ידי בכל. זה מאוד מאפיין אותי כמי שנכנסת למשימה או לפרוייקט ALL IN במחויבות שיא, ובוודאי האחריות שאני לוקחת כמי ששותפה להקמה ולצמיחה של בית הספר מהרגע הראשון ושבזכות האסטרטגיה שהובילה המנהיגות של ביה"ס הצלחנו לשבור את הסטטיסטיקה של כמות בוגרי קורסים שמצליחים לסיים את ההסמכה שלהם ולהירשם ללשכת המאמנים כמאמנים מוסמכים".

כלנית מנהלת מקצועית של קוד האימון והיא חלק מהצוות המייסד של בית הספר ולקחה חלק בהדרכת קורס הכשרת המאמנים הראשון שלנו.

היא מפקחת ומפתחת תכנים לקורס מאמנים, קורס התמחות למאמנים אימון לזוגיות ומערכות יחסים, וובינרים שונים ואחראית על ההתפתחות המקצועית של אנשי הסגל, ועוד לא התחלנו לדבר על המומחיות והניסיון העשיר שלה באימון והדרכת קבוצות.

כלנית היא אמא לארבעה, בזמנה הפנוי היא טריאתלטית המשתתפת בתחרויות חצי איש הברזל ואוהבת גם לעסוק באמנות כמו קרמיקה, ציור ועיצוב. חשבנו שזה טיימינג מושלם להכיר אותה יותר טוב.


כלנית, איך הגעת לתחום?

"נחשפתי לעולם ההתפתחות האישית מתוך משבר ואובדן שחוויתי. שבועיים אחרי הלידה השלישית שלי התינוק נפטר. אחרי שקרתה לנו הטרגדיה הזו הבנתי שלהיות אמא זה לא מובן מאליו. זה דרש ממני לחשוב מחדש מה אני רוצה להיות ומה חשוב לי בחיים.

באותה תקופה עסקתי בתחום החינוך ובטכנולוגיות למידה, ואחת הדרכים שלי להירפא הייתה ללכת ללמוד. למידה והתפתחות היא הדבר שהכי מרגש אותי ואני הכי אוהבת.

למדתי הדרכת הורים, שלוש שנים משמעותיות מאוד, ומשם הגעתי לאימון. זה עולם שמביא איתו דברים חיוביים ומתעסק בהתקדמות בחיים, והתחברתי מאוד לרעיון של התמקדות במה שיש במקום תיקון של משהו שחסר.

אנשים הם מושלמים כמו שהם ויש להם כל מה שצריך כדי להצליח בחיים בכל תחום. למדתי אימון, אימון משפחתי, אימון לזוגיות ותחומים נוספים. שיכללתי את המיומנות והפכתי למאוד טובה במה שאני עושה.

כשאלון אולמן סיפר לי שהוא רוצה לפתוח בית ספר לאימון והציע לי להצטרף לצוות ההקמה זה היה ״אוטובוס עם ביקיני״ עבורי בשפת הקוד. מאז ועד היום נכחתי בכל מחזור ובכל קורס".

מה הדבר האהוב עלייך באימון?

"האנשים. אני אוהבת אנשים, אני סקרנית נורא לגבי דרך המחשבה שלהם, המניעים שלהם, מה שחשוב להם. אני מצליחה להתחבר אליהם בקלות. יש בי ורסטיליות שעוזרת לי להתחבר לכל סוגי האנשים, ממנהלים מעונבים, שחקן או סלב ועד לאדם הכי רגיש, מופנם או ציני.

אני אוהבת סיפורים וסיפורי חיים, תמיד יש מה ללמוד מהם ואני יודעת להתחבר אליהם ולראות את האור שבהם. גם חשובים לי ילדים. יש לי רגישות גדולה אליהם. והידיעה שאני עוזרת לאנשים שהם הורים או שיום אחד יהיו הורים ויהפכו להיות טובים יותר מרגשת אותי וגורמת לי לקום בתשוקה והתלהבות כל בוקר".

לאחרונה הסתיים קורס בהדרכתך. תוכלי לספר עליו?

"וואוו. זאת הייתה חוויה מדהימה, ממש מופלאה. התגבשה לה קבוצה של אנשים חכמים ומרתקים אחד אחת, שונים ומגוונים, תגוון תרבויות ועיסוקים, מנהלים בכירים, בעלי עסקים עצמאיים, אנשי חינוך, הייטקיסטים, יוצאי צבא, אנשי טיפול ויעוץ, אנשי ביטחון, בכירים בארגונים מובילים.

קבוצה מאוד אינטיליגנטית וחדה, מאוד רגישה, מגוון של אנשים יפים שהביאו את עצמם במלוא העוצמה ויצרנו קשר וחיבור נדיר ומרגש. הם עדיין בקשר איתי ואני עוד מלווה אותם וזה תענוג וזכות לקחת חלק במסע החיים של אנשים.

כל פעם מחדש כל קבוצה נכנסת לי ללב והלב שלי מתרחב עוד ועוד ועל זה אני מודה כל יום״.

הקורסים בהדרכתך הם קורסי בוקר. מה מייחד אותם לעומת קורסי ערב?

"יש משהו באנרגיה של הבוקר שהוא שונה - אנחנו פותחים את היום ויש לנו את היכולת לבחור איך לעשות את זה. לפתוח את היום עם קבוצה ועיסוק בהתפתחות אישית ומקצועית בעיניי זה נדיר.

עוד דבר מיוחד הוא סוג האנשים שיש להם את האפשרות להגיע בבוקר - הם מגיעים עם בשלות ובגרות מסוימת. להגיע עירני ופתוח, בלי הנטל של היום מאחוריך, עוזר מאוד ללמוד ולהתפקס".

למה כדאי ללמוד דווקא אצלך?

קודם כל, כל המנחים שלנו מעולים ולכל אחד יש ייחודיות וחוזקות משלו. הם נבחרים אצלנו בקפידה כי חשובה לנו מאוד מקצועיות וחדשנות. החוזקה שלי היא היכולת לשלב תבונה ורגישות.

לאורך חיי זכיתי לפתח אינטליגנציה רגשית מאוד גבוהה, אהבה, הקשבה והכלה לצד שמירה על גבולות, יצירת מסגרת ושמירה על מקצועיות ושילוב נכון שלהם. יש לי גם תפקיד חשוב בלשמש דוגמה אישית למאמנים.

במהלך הקורס עולות התנגדויות, תהיות, סימני שאלה, ספקות ואני יודעת להתמודד איתם, לשהות שם, לשאול שאלות משמעותיות, להכיל ולקבל אותם, זה מאפשר לסטודנטים ללמוד גם איך אימון במציאות נראה.

לא הכל ורוד ופשוט. וחשוב לדעת להתמודד עם זה. יש בי שקט וביטחון פנימי שמאפשרים לי את זה. עוד חוזקה שיש לי זה שאני משלבת ומאפשרת לחברים בקבוצה להביא מעצמם. אני ממנפת את הכוחות והאיכויות של הקבוצה גם במרחב האימוני וגם לאורך הקורס. אני לא עושה הכל בעצמי.

על קוד האימון בכלל אני יכולה להגיד שאנחנו עסוקים כל הדרך בצמיחה והתפתחות, לא רק כאמירה אלא כעשייה. הקורס משתנה כל הזמן, הוא תמיד משתדרג גם בזכות המשובים שאנחנו מעבירים בקורס וגם בעקבות ההתפתחות שלנו.

כבר אמרתי שאחת החוזקות שלי היא אהבת הלמידה אז אני ממשיכה להתפתח גם בדרגות ההסמכה של ICF כמאמנת בדרגת PCC ובדרך לרמה הבאה אני כבר יודעת שהקורס הבא יהיה עם עוד שדרוג חדש שלמדתי ואני רוצה להכניס אותו פנימה, לחדד ולדייק עוד ועוד. ובנוסף, בימים אלו אני שוקדת על מחקר והכנות לכתיבת דוקטורט בתחום מרתק שיוצר שילוב מתבקש שבין מורים למאמנים.

תארו לכם שאנשי חינוך ומורים יהיו מאמנים? ויפעלו ככה בגישה החינוכית שלהם? זה חלום מתוק שלי שאני בונה לו תוכנית פעולה 

גם מאוד חשובה לנו ההתפתחות של הסטודנטים שלנו בהמשך. ולכן אנחנו יוצרים סביבה מנצחת להתפתחות אישית ומקצועית לטווח ארוך עם עוד קורסים ומסלולים שיאפשרו למאמנים טובים להשתלב בעבודה מטעמנו״.


קורס הכשרת מאמנים

מי מתאימ.ה לעסוק בתחום?

"אדם שאוהב אנשים, אדם שיש בו את הפתיחות והסקרנות להכיר מגוון של אנשים ולקבל אותם כפי שהם. אדם פתוח להתאמן לצמוח ולהתפתח כל העת. אדם שמגדיר את עצמו כאחראי ושערך המקצועיות הוא נר לרגליו.

אימון לא מתאים לכל אחד. זה דיני נפשות וזה מאוד רציני. לכל אדם יש ערך לתת, מאמן הוא אדם שעבר דרך, צלח אתגרים ובעיקר שהוא מסוגל לראות את החוזקות של מי שנמצא מולו ולפעמים גם להחזיק אותן עבורו עד שהוא יאמין שהן שלו.

האינסטינקט האוטומטי שלנו הוא לראות מה חסר, ובאימון כשאנחנו עושים את ההיפך התוצאה היא מאוד משמעותית ונוצר קסם".

בית הספר להכשרת מאמנים
בשיטת קוד המנצח

קוד האימון. הצלחה מעשית.

להגשת מועמדות לקוד האימון

      אני מעל גיל 27, עומד/ עומדת בתנאי הסף להגשת מועמדות ומעוניין/ מעוניינת שיחזרו אלי לפרטים נוספים.

    *הקבלה ללימודי אימון בביה"ס להכשרת מאמנים - קוד האימון, מותנית במילוי שאלון היכרות ועריכת ראיון קבלה אישי על ידי איש צוות בכיר.

    "השאלה היחידה שעומדת בינינו לבין כל מטרה שנרצה להשיג איננה האם אני יכול אלא מה אני מוכן לעשות כדי שזה יקרה ואיפה נמצאים הכלים, השיטות והסביבה ללמוד איך להגשים זאת"

    -- אלון אולמן

    Scroll to Top