לייעוץ והתאמה 077-4243441

הסוד לשימור עובדים מצטיינים

על פי אלפי סקרים שנעשו בשנים האחרונות מקומות העבודה הנחשקים ביותר הם מקומות עבודה כמו גוגל, פייסבוק, מייקרוסופט ו WIX. מה הסיבה לכך שאנשים כל כך מרוצים בחברות האלו? ומה הסיבה שכל כך קשה להתקבל אליהן?

על מנת להבין את המשיכה לחברות האלו עלינו להבין את תפיסת עולם העבודה ושיטות ה"תגמול" וה"רתימה" של חברות מצליחות וארגונים גדולים.

לפני כעשרים שנה מקובל היה לחשוב כי המניע הגדול ביותר לשימור העובד הינו תגמול בתצורת בונוס כספי, העלאה במשכורת וכו'...

כיום, על פי מחקר שנעשה על ידי מכון גאלופ והתפרס על 10 שנים, ומכיל למעלה מ 1000 מחקרים שונים ו כ 60 מיליון עובדים נמצאה נוסחה אמפירית שמפצחת את השאלה מה הופך אנשים לעובדים שתרומתם ונאמנותם לחברה בה הם עובדים גבוהה.

אם כן, נשאלת השאלה מה מניע אנשים כיום? כיצד חברות מצליחות לגייס הון אנושי איכותי, אך חשוב יותר, לשמר אותו?

התשובה הינה פשוטה יותר ממה שאנשים נוטים לחשוב. כאשר עובד מגיע לעבודתו מתוך תחושת ערך עצמי ותרומה לחברה כך גם גוברת המסירות והנאמנות שלו לחברה.

בעולם של היום קיימים שלושה סוגי משרות:

משרה גרועה – בה עובד אינו מקבל תגמול ראוי ואינו מרוצה, אך לא בעבודה שכזו אנחנו עוסקים במאמר זה.

משרה טובה – משרה מלאה ושכר ראוי בצידה.

משרה מצויינת – משרה מלאה בה העובד מקבל תגמול ראוי ובנוסף העובד מרגיש כי החברה והמנהלים שלו מאפשרים לו יכולת התפתחות, מיצוי ותרומה לחברה.

על מנת שכלל העובדים ירגישו שהינם תורמים לארגון בו הם נמצאים יש צורך בשינוי תפיסה ארגונית והבנה כי כל בוס, מנהל ועובד הינם בעלי יכולת הנעה ויצירת מוטיבציה.

אימון אישי לחיים

בספר החדש "מבוס למאמן" בו מכון גאלופ מוכיח בצורה אמפירית כי בעזרת אימונים אישיים הן של המנהלים והן של העובדים כל חברה יכולה להגיע לתוצאות טובות בעזרת קואצ'ינג אישי וארגוני בו זמנית.

כיום מצופה מהעובד ומהמנהלים להראות את ערכת ומעודדים אותם לתרום רעיונות, ואנרגיה שונה מחברות אחרות. עובדים אלו עוברים הדרכה והכוונה מתמדת, שיחות הערכה תכופות שממקדות אותם ומחזקות את המוטיבציה שלהם.

הסיבה להשקעה הניכרת בעובדים כיום היא ההבנה ששימור עובד קיים ויצירת מקום העבודה למקום עבודה מצויין הינו משתלם ורווחי יותר מהכשרת עובדים חדשים בתכיפות גבוהה.

הדרך לעשות זאת היא בעזרת תרבות ארגונית מבוססת קואוצ'ינג מתמשך לעובדים תוך חיבורם לערכי החברה וחזונה.


Rating
אלון אולמן | קוד האימוןן - קורס קואצ'ינג
אלון אולמן

יו"ר קבוצת קוד המנצח.

מייסד בית הספר קוד האימון. סופר רב המכר "פריצת גבולות". מאמן בכיר. תואר שני בהצטיינות מאוניברסיטת האריוט וולט אנגליה. תואר ראשון בהצטיינות אוניברסיטת חיפה.


האימון האישי החל להתפתח לפני מספר עשורים. המקצוע התגבש כגישה לשיפור ביצועים מתוך אימון בעולם הספורט. הרעיון השתכלל בעשורים העוקבים על ידי שימוש בכלים מתחומים של פסיכולוגיה קוגניטיבית, פסיכולוגיה הומניסטית, תאוריות ניהול ואסכולות נוספות בחקר התנהגות אנושית. למעשה כיום מקצוע האימון נוגע ומטפל בכל תחומי החיים.


יצירת קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע בנושא

    "השאלה היחידה שעומדת בינינו לבין כל מטרה שנרצה להשיג איננה האם אני יכול אלא מה אני מוכן לעשות כדי שזה יקרה ואיפה נמצאים הכלים, השיטות והסביבה ללמוד איך להגשים זאת"

    -- אלון אולמן

    Scroll to Top