לייעוץ והתאמה 077-4243441

מחשבות שליליות והדרך להתגבר עליהן באמצעות אימון


למי מאיתנו חלפה לא פעם מחשבה שלילית? להיכנס לדפוס מחשבה שלילי זה משהו שיכול לקרות לכולנו, וזה קורה בעיקר מהדפוסים האישיים שלנו או מהשוואה של עצמנו לאחרים.


מחשבות שליליות ושלוש שיטות להתגבר עליהן באמצעות אימון

הפסיכולוג וחוקר המוח ד"ר ריק הנסון, שחקר רבות את תחום הדפוסים האנושיים טוען שהדרך שבה המוח שלנו מכוון לקלוט ולעבד מידע היא דרך מחשבות שליליות, ושאין צורך להאשים את עצמנו על כך, כי ככה המוח עובד.


אז מה אם היינו יכולים לעצור את המלחמה הפנימית הזאת עם עצמנו, ולעצור את המחשבות שאנחנו לא 'בסדר' או שמשהו בנו לא טוב?


אלו 3 הצעדים המרכזיים לחזרה לנתיב של מחשבות מקדמות וחיוביות:


1. בחירה

תמיד יש לנו בחירה לאן הפוקוס שלנו ילך. לצורך הדוגמה, אם המחשבות השליליות שלנו הן כמו שד, יש לנו את הבחירה אם לבהות בו, או להתרכז במקומות אחרים, כלומר אנחנו יודעים שהוא שם, אנחנו שמים לב לנוכחות שלו, אבל אנחנו לא בוחרים לבהות בו, כי הפוקוס זורם למקום בו תשומת הלב הולכת.


אם נבחר להתרכז בחיובי נקבל יותר מחשבות חיוביות.


2. הכרה

ע"פ המחקר של ד"ר ריק הנסון, אנחנו עושים את הכי טוב שאנחנו יכולים בהתחשב בחיווט הנוירולוגי שגורם למוח שלנו לחשוב מחשבות שליליות, אז אין צורך בהלקאה עצמית.


במקום להרגיש בושה או שמשהו לא בסדר איתנו כשאנחנו חושבים מחשבה שלילית, אפשר לשים לב לכך שאנחנו ב'לופ', ולגלות חמלה כלפי עצמנו בגלל שכעס או אשמה לא ישרתו אותנו.


3. תשומת לב

במשך 24 השעות הבאות שימו לב למחשבות השליליות שלכם, ובעיקר לתחושות שהן מעלות. כשתתחילו לשים לב אליהן יותר, הן כבר לא יהיו אוטומטיות, אלא יותר מודעות, ולכן השליטה תעבור לידיים שלכם.


כאשר המחשבות יוכלו להיות מתוכננת מחדש, הפעולה תהפוך להרגל ותתחיל להיות לא מודעת – זה אומר שתחשבו פחות מחשבות שליליות, ויותר חיוביות, אז התחושה הכללית יכולה להשתפר פלאים אפילו מבלי לדעת!


זה לא סוד שלהיפטר ממחשבות שליליות יכול להיות מאתגר. המון אנשים מסתובבים עם לופ של מחשבות שליליות שהם אפילו לא מודעים אליו!


ואם אתם קראתם עד לכאן, אז בטח שמשהו כבר מדבר אליכם או אל אנשים שאכפת לכם מהם. מאוד חשוב לזכור שהמחשבות שלנו הן במרחב הפעולה ולא במרחב הסבל, והבחירה תמיד נמצאת בידיים שלנו.


Rating

בית הספר להכשרת מאמנים
בשיטת קוד המנצח

קוד האימון. הצלחה מעשית.

האימון האישי החל להתפתח לפני מספר עשורים. המקצוע התגבש כגישה לשיפור ביצועים מתוך אימון בעולם הספורט. הרעיון השתכלל בעשורים העוקבים על ידי שימוש בכלים מתחומים של פסיכולוגיה קוגניטיבית, פסיכולוגיה הומניסטית, תאוריות ניהול ואסכולות נוספות בחקר התנהגות אנושית. למעשה כיום מקצוע האימון נוגע ומטפל בכל תחומי החיים.

להגשת מועמדות לקוד האימון

      אני מעל גיל 27, עומד/ עומדת בתנאי הסף להגשת מועמדות ומעוניין/ מעוניינת שיחזרו אלי לפרטים נוספים.

    *הקבלה ללימודי אימון בביה"ס להכשרת מאמנים - קוד האימון, מותנית במילוי שאלון היכרות ועריכת ראיון קבלה אישי על ידי איש צוות בכיר.

    Scroll to Top