לייעוץ והתאמה 077-4243441

חמישה עקרונות לגישה מנצחת בהגשמת מטרות

מטרות SMART


לכל אחד מאיתנו יש מטרות ששואפים להשיג. כדי להגיע אליהן אנו בקוד האימון משתמשים במודל מוכח בו מחולקים חמשת העקרונות להגשמת מטרות, הנקרא "סמארט".

כדי להשיג את המטרות שלנו ביעילות, להשקיע משאבים מתאימים לכך ובעיקר להחליט מה הן המטרות, יש מודל שמנחה אותנו כך שנוכל להשלים אותן. מטרות אלו הם יעדים שאנחנו שואפים אליהם ומאמינים שאנחנו יכולים להגשים אותם.


אז מה הם הקריטריונים להגשמת המטרות שלנו ומה היא מטרת SMART?


ספציפית (Specific)


מטרות לא יכולות להיות באוויר ולא יכולות להיות מעורפלות. מטרה מעורפלת מפיקה תוצאות מעורפלות.

כשאנחנו מדויקים לגבי הרצונות שלנו, אנו מכנסים את כל הכוח הפנימי והפוקוס שלנו לחלומות ומתחילים להניע תהליכים מעצימים להגשמת המטרות ויודעים במדויק לאן אנחנו יורים.

אנחנו יכולים לנהל את הזמן שלנו ועושים זאת למטרה מסוימת שתביא את התוצאות שאנחנו מצפים להן ואין שום ספק או תהייה.

העתיד יכול להיות מיוצג בחושים שלנו וכשאנחנו רואים אותו בבהירות… זאת תמונה מנצחת במלא כוחה!

אל תמעיטו בכמה חשוב להיות מדויקים לגבי למטרות, התמונה המנצחת שלנו היא מגנט שמושך אתכם אל מטרותיכם. מטרת SMART היא ספציפית.


מדידה (Measurable)

תמיד הגדירו את מטרותיכם כמדידות, ככה שתוכלו לוודא האם קיימתם אותה. המטרות שלנו צריכות לתת לנו אינדיקציה מתי אנחנו מתקדמים ואיך.

אם ההתקדמות היא לפי שעות, משקל, כסף או כל דבר מדיד אחר, אנו רוצים להיות מסוגלים לראות בברור איך אנחנו מודדים את המטרה לאורך זמן.

אם אנחנו לא נמדוד את המטרה שלנו, לא נדע אף פעם באיזה חלק של הדרך אנו נמצאים, או אפילו אם אנחנו מתקדמים. מטרת SMART היא מדידה.


אפשרית (Attainable)


אחד הדברים הפחות יעילים שאנשים עושים זה להציב מטרות שהן לא אפשריות, בזמן שחשוב מאוד להציב מטרות שאתם רוצים שממלאות אתכם וכדאי לדעת שהן אכן ברות השגה.

מטרה אפשרית היא ניתנת להשגה והיא ברת עשייה. "אפשרית" לא אומר שהיא קלה. המטרות שלנו צריכות להיות קבועות ככה שנוכל להגיע אליהן, ושהן יאתגרו אותנו כבני אדם על מנת להשיגן. מטרת SMART היא אפשרית.


מציאותית (Realistic)

מטרה צריכה להיות משהו שאנחנו יכולים לדעת שהוא אמיתי ומציאותי בחיינו. ישנן מטרות שהן לא פשוטות ולא מציאותיות. אנחנו רוצים לדעת שלמרות שהמטרה יכולה להיות מאוד קשה להשגה – היא מציאותית, ואפשר להשיגה.

לאדם אחד מטרה יכולה להיות מציאותית, לשני לא. אנחנו צריכים להיות כנים עם עצמנו ולדעת לתכנן ולהיערך בהתאם אליה וכדאי גם לחבור לסביבה מנצחת עם אנשים אופטימיים שיעזרו לנו להשיג אותה. מטרת SMART היא מציאותית.


מתוזמנת (Time Based)

לדעת שלמטרה יש דד ליין, זמן שבו צריך לבצע פעולות כדי להגשים אותה. אנחנו מתחילים לעבוד כי אנחנו יודעים שנגיע למקום מסוים, בזמן מסוים.

כשהדד ליין מתקרב, אנחנו עובדים קשה יותר כדי להספיק. כדאי לפרק את הדרך למדרגות קטנות המתוזמנות המסכרת זמנים, כי סדרה של מטרות קטנות אחת אחרי השנייה תמיד תראה פחות מאיימת ממדרון תלול של מטרות על להגשמה.


הציבו מטרות קטנות ומתוזמנות להשלמה. מטרת SMART היא מטרה מבוססת זמן.


אילו מטרות יש לכם להשלים?

עד כמה הן מטרות SMART?

על אילו עקרונות אתם רוצים לעבוד ולשפר כדי להשיג את מטרותיכם ביעילות רבה יותר?


שתפו אותנו !


Rating

בית הספר להכשרת מאמנים
בשיטת קוד המנצח

קוד האימון. הצלחה מעשית.

האימון האישי החל להתפתח לפני מספר עשורים. המקצוע התגבש כגישה לשיפור ביצועים מתוך אימון בעולם הספורט. הרעיון השתכלל בעשורים העוקבים על ידי שימוש בכלים מתחומים של פסיכולוגיה קוגניטיבית, פסיכולוגיה הומניסטית, תאוריות ניהול ואסכולות נוספות בחקר התנהגות אנושית. למעשה כיום מקצוע האימון נוגע ומטפל בכל תחומי החיים.

להגשת מועמדות לקוד האימון

      אני מעל גיל 27, עומד/ עומדת בתנאי הסף להגשת מועמדות ומעוניין/ מעוניינת שיחזרו אלי לפרטים נוספים.

    *הקבלה ללימודי אימון בביה"ס להכשרת מאמנים - קוד האימון, מותנית במילוי שאלון היכרות ועריכת ראיון קבלה אישי על ידי איש צוות בכיר.

    Scroll to Top