לייעוץ והתאמה 077-4243441

טיפים מנצחים לניהול זמן

"אומרים שהזמן עושה את שלו. אז זהו, שהוא עושה את שלו – והוא עובר ועובר ועובר....

מה שיקבע לאן אנחנו נגיע הוא – מה אנחנו עושים בזמן שהזמן עושה את שלו"(אלון אולמן).

בעולם הגלובלי שאנו חיים, הקצב גדל וגדל. מיזוגים ורכישות, הכפלת צוותים באחת, עולם אינטנסיבי. הרעב לתפוקות תמיד כאן ואנו ניצבים בפני אנומליה. אנו חווים איכות חיים גבוהה ובו זמנית, רמת הסטרס גוברת ועולה. מרבית המתאמנים שיגיעו אלינו, יעידו על לחץ גבוה וקושי לשפר את מצבם.

במפגשי אימון ניתקל בתדירות גבוהה במונח "אין לי זמן". "אני רוצה להשקיע בשגרות ניהוליות, אבל אין לי זמן". "אני רוצה להשקיע באפיון תוכנה שתייעל את משימות הארגון באופן משמעותי, אבל אני לחוצה בזמן". "אני רוצה להשקיע בעצמי בספורט ובאורח חיים בריא, אבל אני כל כך עסוק". "אני רוצה להשקיע בזוגיות, לפנות לנו ערב בשבוע, אבל זה בלתי אפשרי בעומס הזה שאני שרוי בו".

מכירים את המשפטים הללו?

מה המשותף בכל ההיגדים הללו?

איך בכל זאת נוכל להכניס לשגרת חיינו פעולות שהיינו רוצים כל כך שיקרו?

דיויד אלן, בספרו "לגרום לדברים לקרות" כותב: "תהיה אשר תהיה העבודה שאתם עושים, ודאי הייתם רוצים להיות רגועים ובטוחים שאתם עושים ברגע זה בדיוק את מה שאתם צריכים לעשות. ודאי הייתם רוצים לשתות בירה עם הצוות שלכם לאחר שעות העבודה, להציץ בחצות הלילה על הילד או הילדה שלכם ישנים".

מאמר זה יביא תובנות שיאפשרו לכם להשיג יותר בפחות מאמץ. רגועים יותר, אפקטיביים יותר. לפני שתכירו את העקרונות, יש לציין, אין באמת דבר כזה ניהול זמן, יש ניהול עצמי, הזמן חולף בין שנפעל ובין שננוח, השאלה היא עד כמה אנחנו מצליחים להגשים את עצמנו במגבלותיו.

כל העקרונות שתקבלו במאמר, הם כאלו שבמידה ותיישמו אותם תוכלו להפיק מהזמן שלכם הרבה יותר. ולא רק שתשיגו יותר, אלא תוכלו לחוות בדרך סיפוק והנאה, שזה מה שאפילו חשוב יותר מתוצאות. כל מה שמוצע לכם כאן הוא קל לביצוע.

ישנם 5 עקרונות לניהול זמן "מנצח":

  1. הצבת מטרות יומיומיות
  2. הצבת מטרות ארוכות טווח
  3. "מסדר תרמיל" - ניקוי כל "שודדי הזמן" שמעכבים אותנו
  4. ניהול מצב רגשי
  5. הרגלים
  1. הצבת מטרות יומיומיות:

ההתמקדות צריכה להיות במטרות ולא במשימות. שום כלי טכנולוגי כזה או אחר לא יספק לכם את המהירות הנדרשת להצלחה בחיים. תחשבו על התוצאות שתרצו להשיג בסופו של יום.

לפני שתרשמו את רשימת המשימות, תפרסו בפניכם את המטרות שתרצו להשיג. משימות הן משימות. נוכל למצוא את עצמנו מסמנים וי ולא נשים את המטרה הגדולה שנרצה להשיג.

2. הצבת מטרות ארוכות טווח:

מטרות SMART ספציפיות, מדידות מה שיאפשר לנו לדעת מתי הגענו ליעד ואפשר לחגוג את הניצחון וגם מגביר משמעותית את הבהירות לגבי מה אנחנו רוצים ולאן אנו מכוונים, ברות השגה שיש לנו גישה למשאבים שדרושים כדי להשיג את המטרה, רלוונטיות ותחומות בזמן.

הדד-ליין עבור המדידה, שנוכל לעקוב אחר קצב ההתקדמות. כשאנו תוחמים בזמן, זה מונע דחיינות ומניע אותנו לפעול מהר יותר.

מחקרים מעידים שכשאדם מציב מטרה הוא מגדיל את המוטיבציה להשגתה פי 10. תחשבו על איזושהי מטרה שהייתם רוצים להגשים בכל תחום שהוא.

חישבו גם על הזמן בו תרצו להגשים את המטרה. חשוב שתרשו לעצמכם לחשוב בגדול. מטרות קטנות לא יגרמו לנו לקום בבוקר ולהתמיד בעשייה ולכן, תאפשרו לעצמכם לחלום בגדול. הביטו בעצמכם שם, שכבר השגתם את המטרה.

3. "מסדר תרמיל" – ניקוי כל "שודדי הזמן" שמעכבים אותנו:

האתגרים בניהול הזמן מורכבים מ5 אלמנטים:

  • כמות המידע שאנו חשופים אליו.
  • כמות המטלות שיש לנו.
  • קצב העבודה שנדרש מאתנו.
  • ציפייה הדדית שלנו ומאתנו.
  • זמינות יתר – אנחנו חושבים שאנחנו זמינים ואנחנו בעצם...לא.

יש לנו נטייה לצפות בכל ה"סטוריז" באינסטרגם, בסדרות ובתכניות טלויזיה שלא מקדמות אותנו ולא משנה כמה אפקטיביים וזריזים נהיה, לעולם לא נספיק הכל.

המוח שלנו חושב על סיפוק מידי ובפועל, נישאר עם הרבה עשייה, מעט סיפוק ומירוץ מטורף אחרי הזמן. כשנחליט לנקות את "שודדי הזמן" שלנו, נפנה זמן למטלות החשובות באמת.

תחשבו מהם זוללי הזמן העיקריים שלכם גם פנימיים וגם חיצוניים ותחשבו כיצד אתם מסלקים אותם מחייכם. תיווכחו לדעת כמה זמן יתפנה לכם למטרות החשובות והמהותיות.

"להחליט מה לא לעשות חשוב באותה מידה מלהחליט מה כן לעשות" (סטיב ג'ובס).

4. ניהול מצב רגשי:

הסוד לניהול זמן איכותי הוא באופן יזום ואקטיבי למצוא את הדרכים להיות במצב רגשי שליו ועוצמתי.

לקחנו אתנו מלימודי "קוד האימון" את כל הכלים שהופכים אותנו לאנשים מאושרים: אהבה עצמית, למלא את עצמך בפעולות שאתה אוהב על מנת שתוכל למלא אחרים סביבך, מיקוד שליטה פנימי, שינוי הסיפורים הפנימיים, הטמעת "מגבירי אושר" בחיים, שחרור שיפוטיות ורעלנים, השקעה בטיפוח אישי, יצירת קשרים חדשים, מיקוד במעגל ההשפעה, פעילות ספורטיבית עקבית – הפרשת 4 היסודות הכימיים.

מצב הBeing שלנו ישפיע תמיד על היעילות היומיומית שלנו בכל פלחי החיים.

5. הרגלים:

הרגלים יהפכו את הפעולות ל"אוטומט". ימגרו חשיבה ובזבוז זמן מתי לעשות מה. כאשר יש לנו הרגלים, כל המחשבות האלו נחסכות מאיתנו. זה נכון גם להרגלי עבודה: שיחה שבועית עם העובדים, תחקיר שבועי, ישיבות קבועות תחומות בזמן, לשים חלון זמנים לכל שיגרה.


אנשים "מנצחים" בניהול זמן הם:

  • אנשי "נגעת – סיימת" התחלת משימה – סיימת אותה. לא הרפית.
  • מתכננים את יום המחר.
  • לא נכנעים לרוטינת הדחיפות. לוקחים עליהם משימות אסטרטגיות.
  • נצמדים ללו"ז.
  • דוחים משימות שלא מקדמות אותם.
  • מטמיעים "שגרות ניהוליות" – בדיקת מיילים בזמן קבוע.
  • לא מבצעים כמה משימות במקביל.
  • מאפשרים לטכנולוגיה לעבוד במקומם.
  • עובדים עם רשימות מטלות.
  • מקפידים על מנוחה="טעינה". דייט עם בת הזוג, בילוי עם בני משפחה וחברים.
  • יש להם מטרות יומיות ומטרות אסטרטגיות.
  • מייצרים לעצמם סביבה שקטה
  • משכימים קום. שינה היא עמידה במקום. פעולה היא התקדמות.


טיפ אחרון אימוני: מתאמנים שיאמרו לכם: "אין לי זמן". ציירו עיגול. תתחילו לפרק איתו את הלו"ז היומי שלו. תגלו נתונים מעניינים...במרבית הפעמים, המתאמן יעצור אתכם ויאמר: "יש לי זמן. אני פשוט צריך לתעדף את הבחירות שלי בחיים...."

(הכותבת הנה מאמנת אינדבידואלים וארגונים בשיטת "קוד המנצח", מנחה במסלול להנחיית קב' ופיתוח מנהלים באונ' בר-אילן, בעלת שני תארים במדעי ההתנהגות, פרשה מחיל האוויר בדרגת רנ"ג לאחר 28 שנות שרות וניסיון רב בתפקידי ניהול במערך הטכני בח"א).

שוש בשארי - קוד האימון

שוש בשארי

מאמנת להעצמה אישית וארגונית

בית הספר להכשרת מאמנים
בשיטת קוד המנצח

קוד האימון. הצלחה מעשית.

להגשת מועמדות לקוד האימון

      אני מעל גיל 27, עומד/ עומדת בתנאי הסף להגשת מועמדות ומעוניין/ מעוניינת שיחזרו אלי לפרטים נוספים.

    *הקבלה ללימודי אימון בביה"ס להכשרת מאמנים - קוד האימון, מותנית במילוי שאלון היכרות ועריכת ראיון קבלה אישי על ידי איש צוות בכיר.

    "השאלה היחידה שעומדת בינינו לבין כל מטרה שנרצה להשיג איננה האם אני יכול אלא מה אני מוכן לעשות כדי שזה יקרה ואיפה נמצאים הכלים, השיטות והסביבה ללמוד איך להגשים זאת"

    -- אלון אולמן

    Scroll to Top