לייעוץ והתאמה 077-4243441

אימון ארגוני, כבר לא רק למנהלים; מאפשר לארגון ולעובדים להשיג מטרות מוחשיות

בשוק העבודה המאתגר של היום, נאבקים ארגונים על שמירת הכישרונות הטובים ביותר בתוך החברה. על מנת שתיווצר תרבות ארגונית חזקה ופרודוקטיבית, על מנהלי החברות ומשאבי ההון האנושי להכיר ולהיעזר בשיטות והכלים המתאימים.

הליך אימון ארגוני ממוקד מאפשר לארגון להעביר את כל העובדים תהליך קצר ואפקטיבי להגשמת מטרות ויעדים מעשיים.

איך מובילים עובדים לפרוץ את הגבולות של עצמם? וכיצד בוחרים את הדרך הנכונה לאימון ארגוני ממוקד עבור החברה שלכם? אלון אולמן, סופר רב המכר "פריצת גבולות", אומר כי "אנשים אינם ״חפצים״ אי אפשר לנהל אותם להגשמת תוצאות לאורך זמן, נדרש להנהיג אותם, ולעורר בהם מוטיבציה פנימית והזדהות אמיתית עם מטרות העל של הארגון.

חברה עם עובדים בעלי מוטיבציה גבוהה, אשר מחוברים לערכי הארגון וממצים את הפוטנציאל שלהם במלואו, תצליח לא רק להשיג את היעדים בצורה יעילה אלא אף לפרוץ גבולות ולהתעלות עליהם לאורך זמן"

כבר לא רק סדנאות למנהלים – אימון ארגוני ממוקד מאפשר לעובדים ולארגון להשיג מטרות מוחשיות.

דן רון, מנכ"ל שותף בקוד האימון, מסביר "אנו עדים למגמות מדאיגות שהולכות וגוברות בעולם התעסוקה - עליה בעזיבת עובדים וקושיי בגיוס, תופעות אלו מהוות איום אסטרטגי על חברות מכל הסקטורים.

כולנו חשופים לפרסומי החוצות ברחבי הארץ לגיוס עובדים. מנהלי חברות שלא יתעוררו בזמן ימצאו עצמם במשבר מתגלגל שעלול לפגוע בארגון אותו הם מנהלים. לכן פיתחנו וייצרנו את שיטת האימון הארגוני הממוקד.

שיטה שעוזרת לחברות גם לשמר עובדים נאמנים ויעילים וגם לייצר תרבות אימונית בארגון. המחקרים שערך מכון גאלופ הבינלאומי בקרב מיליוני עובדים באלפי חברות הוכיחו שחברות אשר מאמצות תרבות אימונית משיגות תוצאות כלכליות טובות יותר".

מה כולל תהליך האימון הארגוני הממוקד? וכיצד בוחרים את המסלול הנכון לאימון ארגוני ממוקד בחברה שלכם?

הליך אימון ארגוני ממוקד מציע תוצאות ברורות ומדידות תוך 3-5 חודשים

"מטרת האימון הארגוני לענות על מצוקות ארגוניות כגון חוסר מוטיבציה, קושי בשימור עובדים ואתגרים הקשורים בהבנת כללי המשחק בחברה", אומר גולן אטד, סמנכ"ל פיתוח עסקי לחברות ועסקים ב-"קוד האימון", בית ספר לאימון וחברה המציעה הליכי אימון ארגוני ממוקד. "לכל חברה תרבות משלה, ותהליך אימון אישי מוביל את העובדים והמנהלים למיצוי הפוטנציאל שלהם בתוך התרבות הארגונית".

הליך אימון ארגוני ממוקד לכלל העובדים יוצר שפה משותפת, במקום לצפות מהמנהל 'להנחית' הוראות מלמעלה

אטד מספר כי "הרבה מהארגונים מושתתים על תרבות של 'הם מול אנחנו', בה כל צוות רואה בצוות האחר בתור 'הם' במקום 'אנחנו' אחד גדול. אימון ארגוני בא לתת מענה איכותי למצב שכזה, כאשר היעילות של התהליך גבוהה יותר ככל שהוא הומוגני ורחב יותר.

ארגונים רבים מאמינים שאם יעשו תהליך למנהלים זה יחלחל למטה, אך ברוב המקרים זה לא נותן אפקט משמעותי. אימון ארגוני ממוקד למחלקה שלמה, לעומת זאת, מעביר את המנהלים והעובדים תהליך זהה, ומגביר את היעילות משום שכולם מדברים באותה שפה.

אימון ארגוני ממוקד ויעיל בונה סביבה מנצחת - אחרי הכל העובד לא חי בואקום". ומכאן, סלולה הדרך להצלחת הארגון ולעליה ביעילותו וברווחיו.

אטד מסביר כי "ככל שיותר עובדים עוברים את תהליך, ככה הם מתחברים יותר לערכים הכוללים של הארגון, כל הארגון מתחבר לאותה שפה של קידום מטרות ויותר חשוב- כל העובדים מתחברים ל'למה' של הארגון.

על פי מחקר שערך מכון גאלופ הבינלאומי, רק 22% מהעובדים אומרים שלהנהגת הארגון יש כיוון ברור עבור הארגון. 90% מהם לא יודעים למה הם עושים את מה שהם עושים, לא מבינים את הצרכים שהארגון אמור לספק ללקוחות. ברגע שמחברים את העובדים ל'למה', לתרבות ולשפה משותפת, התפוקות של הארגון עולות בצורה משמעותית".

בעולם יש מחלקות 'אימון ארגוני ממוקד' בחברות הגדולות, בישראל עדיין מתמקדים בייעוץ ארגוני

אימון אישי לחברות וארגונים

רון מוסיף כי ניתן לראות הטמעה ויישום של הליכי אימון ארגוני בחברות הגדולות בעולם. "יש להם תרבות 'אימונית', בארצות הברית לחברות המובילות יש צוות מאמנים".

בישראל, לעומת זאת, התחום נמצא עדיין בחיתוליו, כאשר הכלי המרכזי והנפוץ יותר הוא ״ייעוץ ארגוני״ שמאופיין בסדנאות חד-פעמיות, המיועדות לרוב למנהלים בלבד. "סדנאות זה כלי מצוין שנותן כלים אך הן לבדן אינן יכולות לוודא הטמעה של השינוי", אומר רון. "למחרת הסדנא כולם חוזרים לעבודה השוטפת, בלי מעקב.

אימון ארגוני ממוקד, לעומת זאת, הוא הליך מתודולוגי עם הטמעה בין מפגש למפגש ומשימות מקדמות-מטרה בין מפגשים. העובד מקבל את גם כלים וגם שיטה להטמיע התנהגות חדשה, לעבור שינוי הווייתי".

אטד, מאמן מוסמך בוגר קוד האימון בעצמו, מוסיף כי "סדנה היא רק חלק מהתהליך, ואין לה תוצאות ברורות ומדידות בשטח. הליך אימון ארגוני ממוקד ורוחבי בחברה הוא השקעה עם ROI (החזר על ההשקעה). זהו הליך המאופיין בהגדרת מטרות מראש, והשגתן על ידי העובד הופכת את ההליך למשתלם ואף ריווחי ביחס עלות-תועלת.

המטרות אינן אמורפיות, אלא ברורות, שקופות, ידועות ומדידות". עוד מציין אטד כי חברות נוטות לראות בתהליך כהוצאה מתקציב הרווחה במקום לראות זאת כהשקעה מניבה לכל דבר, כמו רכישת מכונה לשיפור התפוקות והשגת תוצאות.

האתגר הגדול שכל ארגון עומד בפניו, הוא הגדרת יעדים עבור העובדים. "כל מנהל משאבי אנוש או מנכ"ל שואל את עצמו - 'איך אני נותן כלים לעובדים כדי להגיע ליעדים שהם מצד אחד ריאליים ומצד שני שאפתניים?'

הליך אימון ארגוני ממוקד מגדיר מטרות ספציפיות ומציב תמונה מנצחת (בשפת קוד האימון) ממשית. התוצאה של אימון ארגוני מוצלח היא פריצת גבולות של העובד, שמשיג משהו שלא חשב שיצליח להשיג", מוסיף רפי אוברגוט, מאמן בכיר, מדריך ומנהל מקצועי של תחום האימון הארגוני בקוד האימון.

האימון עצמו תחום במסגרת זמן של 3-4 חודשים לרוב, וכולל עבודה משותפת של מאמן עם מתאמן, מתוך מטרה להשיג מטרה ספציפית שנקבעה מראש. "בשונה מטיפול, האימון אינו עוסק בעבר, אלא רק בעתיד", אומר אוברגוט. "הוא פועל לפירוק חסמים, בניית חוזקות ומיקוד המתאמן לקראת השגת תוצאה ברורה ומדידה".

אחד מיתרונות הליך האימון הארגוני הממוקד הינו היכולת להגדיר מגוון מטרות להליך. החל משחרור חסמים, עבור דרך ניהול זמן טוב יותר ועד דיבור מול קהל. "באימון ארגוני ממוקד לומדים לערוך טרנספורמציה של חוזקות מתחומי חיים אחרים לזירות הרלוונטיות", לדבריו.

פירוק חסמים ופריצת גבולות במקום מציאת תירוצים

אטד אומר כי עובדים ומנהלים רבים יודעים לרוב להגיד מה לא כדאי לעשות, "אבל קשה להם להגיד 'מה כן'. אימון ארגוני ממוקד נוגע בדיוק בזווית הזו - הגדרת החסמים, איך בונים דרך מוכוונת הצלחה, איך מקדמים ונותנים חיזוקים, ואיך מפתחים חוסן אישי וכלים להצלחה.

בשורה התחתונה, בסוף התהליך המתאמנים מבצעים טרנספורמציה, מאמצים הרגלים חדשים והתנהגות חדשה".

אטד מסביר כי "יש לנו שני מצבים - מצב עשייה הכולל את הפעולות הנדרשות כדי לקדם את עצמנו, ומצב הוויה שהוא הדימוי העצמי והפחדים הפנימיים.

הרבה פעמים מנהלים אומרים לעובדים, 'מה הבעיה, תעשה כך וכך', אבל משהו בהוויה עדיין חוסם אותם". עבור אדם שהוא דחיין כרוני, אומר אטד, "אי אפשר פשוט להגיד 'פשוט תעשה את המשימה בקרוב'. העניין הוא לא רק צעדים לביצוע, אלא הבנה של האדם

שאותו עובד צריך להיות כדי לעשות את הצעדים האלו".

עובדים מחוברים הם עובדים שמחים ואפקטיביים

אטד מציין כי על פי הנתונים של מכון המחקר גאלופ על עתיד עולם העבודה, אנשים עם עבודה המשלבת שכר ראוי וחיבור משמעותי למקום העבודה "מרגישים שהם צומחים ומתפתחים.

הם לא רק תורמים להצלחת העסק, אלא מעוררים השראה בצוותים שלהם, פותרים בעיות במקום לייצר אותן, מתנדבים בקהילה ונהנים מרמת בריאות ותחושת רווחה טובות יותר", אומר אטד.

"הם מעורבים בפחות תאונות במקום העבודה ושיעור הטעויות והתקלות שלהם שואף לאפס". אימון ארגוני ממוקד, לדבריו, נועד להביא את העובד ליעד שכזה, תוך יצירת חיבור משמעותי למטרות ולתרבות הספציפית של העסק.

הדרך לבחירת שיטה לאימון ארגוני ממוקד בעסק - התמקדו בשיטה מוכחת

אלון אולמן מדגיש כי "פיתחתי את שיטת קוד המנצח עליו מבוסס מודל קוד האימון במטרה לעזור לאנשים לחיות את החיים שהם תמיד רצו.

לאחר 15 שנים ומאות אלפי אנשים, אני כבר יודע שאנשים רגילים יכולים להשיג תוצאות לא רגילות ולשבור שיאים, עכשיו, כמענה לצורך בשוק התעסוקה וחברות אנחנו מביאים את הבשורה הזו לארגונים.

המטרה שלנו היא לעזור לארגונים להשיג תוצאות שיא ועל הדרך להעצים ולמקסם את הפוטנציאל של העובדים".

'קוד האימון', מקבוצת קוד המנצח, החברה הגדולה בישראל להתפתחות אישית, פיתחה מתודולוגיה ומיישמת שיטת אימון ייחודית ומוכחת לאימון ממוקד לעסקים ולארגונים.

המתודולוגיה מאפשרת לערוך אימון רוחבי לכלל עובדי הארגון, בתקציבים ריאליים מאוד, ובכך להשיג אימפקט משמעותי בפרק זמן קצר יחסית, קוד האימון מכשירה ומסמיכה כ-200 מאמנים מדי שנה וכבר כיום מעסיקה מספר גדול של מאמנים.

הדגש בשירות הוא בשיטת קוד המנצח - כל המאמנים הוכשרו בקוד האימון ומאמנים את עובדי הארגון בשיטה מוכחת ומכוונת תוצאות כך שהתהליך עצמו מדיד ואמפירי.

בית הספר 'קוד האימון', המוכר הן ע"י לשכת המאמנים בישראל וגם על ידי ICF העולמית, הפדרציה הבינלאומית לאימון, מציב סטנדרטים מקצועיים עולמיים לביצוע תהליכי אימון. "חלק מהמאמנים שמאמנים באירגונים, מאמנים גם ב'נבחרת קוד המנצח של אלון אולמן' ", אומר אטד.

השיטה של אלון אולמן, מהמאמנים והמרצים המוכרים בישראל, סופר רב המכר "פריצת גבולות" הוכחה על למעלה מ-300 אלף אנשים שלקחו חלק בתוכניות שלו ב-15 השנים האחרונות.


לכתבה המלאה באתר כלכליסט >>

אלון אולמן | קוד האימוןן - קורס קואצ'ינג
אלון אולמן

יו"ר קבוצת קוד המנצח.

מייסד בית הספר קוד האימון. סופר רב המכר "פריצת גבולות". מאמן בכיר. תואר שני בהצטיינות מאוניברסיטת האריוט וולט אנגליה. תואר ראשון בהצטיינות אוניברסיטת חיפה.


האימון האישי החל להתפתח לפני מספר עשורים. המקצוע התגבש כגישה לשיפור ביצועים מתוך אימון בעולם הספורט. הרעיון השתכלל בעשורים העוקבים על ידי שימוש בכלים מתחומים של פסיכולוגיה קוגניטיבית, פסיכולוגיה הומניסטית, תאוריות ניהול ואסכולות נוספות בחקר התנהגות אנושית. למעשה כיום מקצוע האימון נוגע ומטפל בכל תחומי החיים.


יצירת קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע בנושא

    "השאלה היחידה שעומדת בינינו לבין כל מטרה שנרצה להשיג איננה האם אני יכול אלא מה אני מוכן לעשות כדי שזה יקרה ואיפה נמצאים הכלים, השיטות והסביבה ללמוד איך להגשים זאת"

    -- אלון אולמן

    Scroll to Top