לייעוץ והתאמה 077-4243441

מודלינג; הקשר שלנו לפעולות ולהצלחה בחיים

מהו מודלינג? כיצד מודלינג בא לידי ביטוי בהצלחה שלנו בחיים? האם בהכרח מודלינג שהוא מקור השראה ישפיע על אורח חיינו? האם קיים מודלינג אחד שמלווה אותנו בחיים?

בחיפוש אחר הגדרת המושג "מודלינג" גיליתי כי מדובר ב2 הגדרות מרכזיות:

  1. בתהליך מחקר, השואף להתחקות מאחורי האסטרטגיה המודעת והלא מודעת של אדם או קבוצת אנשים, בעת ביצוע פעולה מסוימת, בהקשר ספציפי, ותוצאותיו.
  2. ההגדרה הנוספת, מיוחסת למילה השראה. ואם נעמיק ונלך למילה השראה באנגלית-(Inspiration) היא מיוחסת לתחום האמנות, לפיה השראה היא "יצירתיות פתאומית" ,מעין "הארה" בעבודתו של האמן או הממציא שמאפשרת לו ליצור יצירה או להמציא המצאה. מדובר באותו ניצוץ שמגיח באופן ספונטני, מתוך האפלה ומדליק אור גדול של חיים, אותו ניצוץ שמחבר אותנו עם ה"אני הגדול " שלנו, עם הכוח היצירתי שבתוכנו - מהות אלוהית טהורה שמניעה אותנו לפעולות, להגדרת המטרות ולהגשמת החלומות שלנו.

ה"מודלינג" חודר לרבדים עמוקים כמו: רגשות, ערכים, אמונות ודפוסים שעליהם מתבססות הפעולות ההתנהגותיות. כך שבסופו של דבר יהיה אפשר ללמד ולהעביר את אותה האסטרטגיה, המביאה לתוצאות ספציפיות, לכל אדם אשר יבקש לרכוש אותה.

אם לדוגמה מחקר "מודלינג" מתמקד ברץ למרחקים אשר בעקביות מגיע לתוצאות יוצאות דופן, מחקר ה"מודלינג" לא יסתפק רק בללמוד את תכנית האימונים שלו, אלא גם בחקירת רבדים אחרים כמו: אמונות, רגשות שהוא חווה בעת אימונים ותחרויות, מיהו מקור ההשראה שלו, באיזה זמן המחשבות שלו ממוקדות בעת הגעה לתוצאות יוצאות דופן וכו' …

כך שבסופו של דבר יתאפשר לנו לתרגם את אותה האסטרטגיה המביאה לתוצאות יוצאות דופן, לתוכנית שיהיה אפשר להנחיל לאנשים אחרים אשר מבקשים להגיע לתוצאות יוצאות דופן.

כיצד "מודלינג" בא לידי ביטוי בהצלחה שלנו בחיים?

למעשה, מדובר בדמות שהיא השראה בעינינו שנראה את ההצלחות של אותה דמות, נבחין בערכים ובדפוסים ונרצה להתחקות אחריה. לאורך השנים מלווים אותנו א.נשים שמספקים לנו השראה. כחלק מההתפתחות שלנו, גם ההשראה שלנו משתנה ואנו ניזונים כל פעם מחדש.

אחשוף במאמר זה חוויה אישית שלי. אחת המשימות המרכזיות בלימודיי ב"קוד האימון" הייתה לבצע "מודלינג" על דמות שהיא השראה בעיניי.

לא ממש הבנתי עד הסוף מה יקרה לאחר שאציג את עשר הדקות שהכנתי במצגת. ואני, כהרגלי, מבקשת לעלות ראשונה, כי איך לא? עבורי ה"הובלה" והדוגמא אישית הם שני ערכים שהם "נר לרגליי". זה בא לידי ביטוי בכל אורח החיים שלי וזה מתחבר היטב גם ל"מודלינג" שבחרתי.

אז חשבתי רבות. ואז, עוד הייתי בשירות קבע בתפקיד פיקודי אינטנסיבי. מפקדת מחלקת ייצור שמייצרת חלקי חילוף לכל הפלטפורמות בחיל האוויר. 15 מכונות CNC. מפלצות!!!! עובדים במשמרות. לחץ כשגרת חיים מטורפת. תחשבו שעל כתפיי הקטנות מונחת ההגנה על שמי המדינה. אני ו-19 פקודים.

חשבתי מי היא האישה. כן, דווקא אישה שמייצגת את הערכים על פיהם הנני פועלת יום יום שעה שעה. בחרתי. עופרה שטראוס. היה מעניין לעשות עליה את ה"מודלינג" דווקא בימים אלו, עם אירוע " "RECALL הענק שאיתו נאלצה להתמודד.

הכנתי בקפידה את המצגת. דאגתי לגיבוי במייל, ואף הבאתי איתי את המחשב הנייד לכל מקרה. מציגה בהתרגשות את ה"מודלינג" ואז הגב' פימנטל עדי, הסופרווייזרית החדה והמדויקת שהדריכה אותנו, פוצחת בשיקוף: "בחרת בעופרה שטראוס כי כמוה גם את, יורדת לפסי הייצור, מסתכלת לעובדים שלך ב"לבן של העיניים", לוקחת אחריות במשברים שפוקדים אותך ואת החברה כולה, דוגלת בשוויון מגדרי.

את עושה כל פעולה על מנת להעצים את הנשים סביבך. כך גם עופרה. ואת, בדיוק כמוה, נאלצת להתמודד במגרש של ה"גברים" עם כל הקושי הכרוך בכך, ומוכיחה לעצמך ששום דבר לא ישבור אותך".

נחרדתי לרגע. לא הבנתי כמה שהבחירה בעופרה שטראוס מייצגת את הערכים שהם "מגדלור" של חיי. שוויון מגדרי, תפקוד עוצמתי בעולם של גברים, דוגמא אישית לילדיי ולסביבה שלי, ההסתכלות בגובה העיניים של הפקודים שלי, הדאגה לצרכים שלהם.

לראשונה, הבנתי כמה שיקוף חזק באימון הנו מכריע להעלאת מודעות המתאמן וכמה שבבחירת "מודלינג" באימון אפשר להגיע לתובנות עמוקות של המשאבים, שיכולים להביא את המתאמן להגשים את עצמו בכל המרחבים בחייו. חדה ומדויקת על עדי פימנטל כבר כתבתי?

לא בהכרח "מודלינג" הנה דמות להשראה שעליה נשענים הפעולות שלנו

בכל שלב בחיינו אנו שואבים את מקורות ההשראה שמדויקים לנו לאותה נקודת זמן. ה"מודלינג" משתנה ככל שאנו משתנים.

לא בהכרח נישען על דמויות מעוררות השראה, יהיו מקרים של אנשים בחיינו שיתנו לנו את הדוגמא ההפוכה של איך אני לעולם לא אנהג, איך אני לעולם לא אנקוט באותה גישה ובאותן פעולות. וגם להם אנו חייבים את התודה בחיינו.

כל מה שמניע אותנו להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמנו, הם הערכים שלנו. על מה לעולם לא נוותר.

"ערך הוא משהו שאני מוכן לשלם עבורו מחיר גבוה" (אלון אולמן).

"מודלינג" משתנה בחיינו בנקודות זמן שונות

היום, אני במקום אחר בחיי. בפרק הזה של חיי אני מאמנת אינדבידואלים וארגונים בשיטת "קוד המנצח", מנחת סדנאות במילואים בכל יחידות צה"ל, ומכשירה מנחים.

את העיסוק בפרק הזה של חיי בחרתי מתוך הערכים שהובילו אותי. ראיתי לאורך כל ההכשרה שלי ב"קוד האימון" בעדי פימנטל דמות מעוררת השראה והחלטתי כי ארסנל העיסוקים שלי יהיו זהים לשלה.

אם היום הייתי צריכה להציג "מודלינג" הייתי בוחרת במאמן הריצה שלי, עזר לוי. מילד שסבל מעודף משקל, מנידוי חברתי. גילה את "אלוהי הריצה " והבין שזה היעוד שלו בחיים. חווה משברים וקשיים, גדל והתעצם מעל לכל משבר שפקד אותו.

לפני כ-3 שנים פתח קבוצת ריצה עם 6 אנשים.

היום, הקבוצה מונה 300 אנשים. מאמן שהוא מנהיג אמיתי, חם ומחבק, עם יכולת הקשבה ויחס אישי לכל אחד ואחת, עם כישורי אימון מנטאלי מהגבוהים שהכרתי. סוחף וכריזמטי, מבסס את הטרנספורמציה באנשים באמצעות הישגיות.

תחרותיות לא קיימת אצלו. אדם שניפץ כל תקרת זכוכית אפשרית. דוגל בלמידה והתפתחות כדרך חיים .

משפט חזק שלו "כשיש לנו חלום... שום דבר, אף אחד ואף אחת, לא יוכלו להזיז לנו אותו, אין משהו או מישהו שיגרמו לנו שלא להגשים אותו. תמיד לחיות מתוך תשוקה, עם אנרגיות גבוהות ורצון לעשות את הדבר הכי טוב עבורנו. תמיד".

מאמן שהוא "מרתוניסט" בכל רבדי החיים .

מי משקף לי עכשיו את ה"מודלינג" שבחרתי ?

יש לכל אחד מאתנו את הכוח להיות ה"אני הגדול". השראה היא משהו שזמין עבורנו בכל רגע בחיים.

כל שעלינו לעשות הוא להיות מודעים לאותן נקודות משיקות או מנוגדות ולדעת כיצד להשתמש בהן. תאפשרו לחיים לגעת בכם ולהיות ההוכחה בעצמכם.

(הכותבת הנה מאמנת אינדבידואלים וארגונים בשיטת "קוד המנצח", מנחה במסלול להנחיית קב' ופיתוח מנהלים באונ' בר-אילן, בעלת שני תארים במדעי ההתנהגות, פרשה מחיל האוויר בדרגת רנ"ג לאחר 28 שנות שרות וניסיון רב בתפקידי ניהול במערך הטכני בח"א).

שוש בשארי - קוד האימון

שוש בשארי

מאמנת להעצמה אישית וארגונית

בית הספר להכשרת מאמנים
בשיטת קוד המנצח

קוד האימון. הצלחה מעשית.

להגשת מועמדות לקוד האימון

      אני מעל גיל 27, עומד/ עומדת בתנאי הסף להגשת מועמדות ומעוניין/ מעוניינת שיחזרו אלי לפרטים נוספים.

    *הקבלה ללימודי אימון בביה"ס להכשרת מאמנים - קוד האימון, מותנית במילוי שאלון היכרות ועריכת ראיון קבלה אישי על ידי איש צוות בכיר.

    "השאלה היחידה שעומדת בינינו לבין כל מטרה שנרצה להשיג איננה האם אני יכול אלא מה אני מוכן לעשות כדי שזה יקרה ואיפה נמצאים הכלים, השיטות והסביבה ללמוד איך להגשים זאת"

    -- אלון אולמן

    Scroll to Top