לייעוץ והתאמה 077-4243441

מרכיבי הקסם העיקריים באימון

מה הם מרכיבי 'הקסם' העיקריים באימון?


אחד הרעיונות שצוברים פופולריות שהולכת וגדלה כיום הוא הצורך של חברות ואינדיבידואלים באימון.


אפשר לראות שלתאגידים ולמנכ"לים יש מאמנים או מאמני צוות, או שהם בעצמם עברו אימון ארגוני או אימון מסוג כלשהו.

כלי אימוני הוא מאוד שימושי בסביבת אנשים, כי לאנשים יש צרכים, והרבה ממודלי האימון עוסקים סביב שאילת שאלות נכונות כדי להגיע אל אותם הצרכים.


אז כמאמנים, רובנו סקרנים סביב שאלות כמו:


איך חברות ואינדיבידואלים מתגברים על קונפליקטים?

מה הן הדרכים שונות שבהן ניתן לאמן צוותים אשר נשאבים ל'לופ' חוסר אפקטיביות בסביבת העבודה?

איך אימון צוות ואינדיבידואלים תורם בצורה שפורצת את גבולות הארגון?

תמיד עניין אותנו מה הוא מרכיב הקסם שעושה את כל ההבדל, שדרכו אנשים קיבלו שוב את המשמעות, את העניין, ואת הסיבה לקום בבוקר עם מטרה – ומה שבאופן מפתיע – משרת גם את סביבת העבודה.


אז מה מרכיבי הקסם?


כאן זה מתחיל להיות יותר מעניין, כי שהסתכלנו על מה מעניין את המתאמנים שלנו, בראשון ובראשונה זה היה ביטחון. ביטחון שהם יודעים שהדעות שלהם נחשבות, שהם יכולים להיות אוטונומיים בעבודה שלהם, ולהביע את הכישרון שלהם, אבל גם שהם יכולים לבטא את מה שקרה איתם בצורה אפקטיבית, לאדם שמקשיב.


היסודות של כל אימון בנויות על איך להקשיב למישהו שיש לו בעיות, אבל יותר מזה – לשאול את השאלות שמאפשרות לו/לה להחזיר את התמונה המנצחת שלהם לחזית הראייה. הכישרון והיכולות בשאילת השאלות הנכונות נוצר דרך אימון, ואת הכישרון הזה ניתן ליישם בכל סיטואציה בה הצד השני מרגיש שהצרכים שלו אינם נענים..


מרכיב קסם נוסף הוא שאימון הוא ממוקד פתרונות.


מה הכוונה? יש המון מחקרים כיום שמראים שככל שמתרכזים בשלילי מקבלים יותר ממנו.

מה שגילינו שוב ושוב, שעוזר לאנשים בכל מיני דרכים וסיטואציות, הוא שכלים אימוניים עוזרים להזיז אנשים מהאמונות הנוכחיות שלהם שבדרך כלל מגיעות כפיצוי על יכולות שהם עדיין לא למדו, או על אירוע בחיים שלימד אותם שהם לא טובים/ראויים מספיק לקבל את מה שהם רוצים, ככה שאם הם ימשיכו להאמין כך, הם אפילו לא ינסו. כלים אימוניים כמו אימון ממוקד פתרונות נותנים מענה לחסמים שהם לא בהכרח לוגיים, אלא יותר רגשיים.


ומה הוא מרכיב הקסם הכי חשוב?

חוץ ממענה על צרכים, שאילת שאלות מדויקות ואימון ממוקד פתרונות, המאמן בראש ובראשונה בא בכוונה ליצור ערך- להשאיר כל אדם, ארגון ומצב – במצב טוב יותר מזה שהוא פגש אותו.


הרצון להביא ערך גבוה, תוך כדי תשוקה ונכונות להיות נוכח בכל רגע, בכאן ובעכשיו, ולעשות זאת זה, היא אומנות שדורשת חזרה ותרגול. ואת הפירות של ההתמדה הזאת יותר כיף לחוות, מאשר לתאר בכתבה אחת.



Rating

בית הספר להכשרת מאמנים
בשיטת קוד המנצח

קוד האימון. הצלחה מעשית.

האימון האישי החל להתפתח לפני מספר עשורים. המקצוע התגבש כגישה לשיפור ביצועים מתוך אימון בעולם הספורט. הרעיון השתכלל בעשורים העוקבים על ידי שימוש בכלים מתחומים של פסיכולוגיה קוגניטיבית, פסיכולוגיה הומניסטית, תאוריות ניהול ואסכולות נוספות בחקר התנהגות אנושית. למעשה כיום מקצוע האימון נוגע ומטפל בכל תחומי החיים.

להגשת מועמדות לקוד האימון

      אני מעל גיל 27, עומד/ עומדת בתנאי הסף להגשת מועמדות ומעוניין/ מעוניינת שיחזרו אלי לפרטים נוספים.

    *הקבלה ללימודי אימון בביה"ס להכשרת מאמנים - קוד האימון, מותנית במילוי שאלון היכרות ועריכת ראיון קבלה אישי על ידי איש צוות בכיר.

    Scroll to Top