לייעוץ והתאמה 077-4243441

מהו סוד כוחו של האימון בארגונים?

בעידן פוסט הקורונה, "העזיבה הגדולה" נהפכה ל"חזרה הגדולה". אפשר להבחין שעובדים חוזרים למקומות העבודה אבל הפעם הם לא מתפשרים. הם מעמידים את צורכיהם במרכז ומסוגלים לדרוש תנאים גמישים ואפשרויות צמיחה אישיות. בארה"ב, שבה צעירים מתחת לגיל 30 עזבו עבודות בהמוניהם, כל מתפטר שני מצא עבודה "טובה" יותר.

בשוק של עובדים, המעסיקים הם אלה שנקראים לנטוש קיבעונות ודפוסים (TheMarker,אוג' 22). המגמות בעולם התעסוקה מדאיגות. עובדים ממצים את עצמם מהר מאד, מגיעים ל"תקרת זכוכית" ופשוט עוזבים. אנו חווים קושי בגיוסים, עלייה ב"נשר" ורמת מחוברות נמוכה.

אנשים כיום עובדים אחרת, חיים אחרת, ורוצים לחוות את חייהם אחרת, אך שיטות הניהול נותרו כפי שהם כבר למעלה משלושים שנה ולא הדביקו את קצב השינויים. לעומת זאת, מחקר גאלופ העדכני שסקר 300 ארגונים מהגדולים בעולם וביצע ראיונות עומק של עשרות מיליוני עובדים ומנהלים ב-160 ארגונים בעולם, זיהה כי חברות שמאמצות תרבות אימונית ממנפות תוצאות כלכליות ועל כך התכנסנו לדבר כאן.


גאלופ הגיעה למסקנה שהבעיה העיקרית בעולם העבודה ברמה הגלובלית היא ירידה בדינמיות הכלכלית והירידה בתמ"ג לנפש. בעבר, מתודולוגיות מעולם התכנון ופיקוח ייצור כמו "ניהול רזה" ו"שש סיגמא" נתנו מענה לבעיית איכות הייצור, ולעומת זאת כיום, לא מדובר בכשלים תהליכיים, אלא כשלים במימוש הפוטנציאל האנושי.

אימון מנטלי (קואצ'ינג) הוא אחד הכלים שהביאו ל"פריצת דרך" משמעותית עבור אלפי מנהלים ועובדים בארגונים וחברות. השיטה היא בעצם להרחיב "שרירים" מנטליים על מנת להטמיע הרגלים חדשים שמביאים.ות אותנו לגרסה הטובה ביותר שלנו בכל הרבדים בחיים.

עובדים ומנהלים שחוו תהליכי אימון מדווחים על "פריצות דרך" משמעותיות, צמיחה ומצוינות בעקבות השימוש במתודה. אנו מזהים מגמת ביקוש עם טרנספורמציה מעולם היעוץ לעולם האימון וכמות המאמנים.ות ובתי הספר לאימון הפועלים בארץ ובעולם הולכת וגדלה משנה לשנה.

מהי שיטת העבודה של אימון בארגונים?

אימון ארגוני הוא שיטת עבודה של 14 מפגשים "אחד על אחד" המבוססת על מתודולוגיות מעולם מדעי ההתנהגות ומעולם הפסיכולוגיה וכלים מעולם הספורט, משם צמח המונח "אימון" שמבצע מיקוד על הפוטנציאל האנושי במסע רצוף של לחצים להביא תוצאות.

ממפגש למפגש המתאמן מגלה את עצמו בכל פעם מחדש ועובר "מסע" אישי שנוגע בתחומי חייו במערכות יחסים, בהרחבת "טווחים" בתפקודו מול חשיבה תוצאתית, מעורבות ופרו-אקטיביות, תוך שימוש במיפוי המשאבים הדומיננטיים הקיימים בו, עם חידוד יכולות ומיומנויות להניע אנשים בצורה המיטבית.

מחקר שבוצע על ידי הארגון הבינלאומי למנהל כוח אדם הראה כי בעוד סדנאות למנהלים הניבו שיפור של 22% בתפוקה, אימון אישי למנהלים משפר את תפוקת הארגון ב88%.

מטרות האימון הארגוני

  1. מיקוד שליטה פנימי במנהלים בהגשמת מטרה אישית וארגונית. שינוי מיינדסט ל"איך כן" ?
  2. העלאת רמות Being
  3. הטמעת "שפה" אימונית בארגון
  4. סביבה "מנצחת"
  5. אפקט "פוסט אימון"
  1. על מנת למקד שליטה פנימית, על המתאמן להגדיר לעצמו מטרה אישית ומטרה ארגונית. המטרה האישית יכולה להיות בכל מטרה שלמעשה, בסופו של דבר, משפיעה באופן ישיר על הביצועים שלו בארגון, בבית, ובמעגלים נרחבים נוספים. המטרה הארגונית נגזרת מהצרכים שבו מנהל הארגון מזהה. במיקוד שליטה פנימית נאמן לגישת ה"איך כן"? בהתמקדות על מימוש הפוטנציאל של המתאמן במעבר ממרחב הדאגה למרחב ההשפעה. ולמיצוי פוטנציאל של אנשיו בצוות.
  2. רמות ה- Being , בחרתי לצרף סקיצה מקיטוע ממאמר שנכתב ע"י פרופ' אנתוני גרנט מהמחלקה האימונית-פסיכולוגית באוניברסיטת סידני, אוסטרליה. שימו לב לטייטל של המחלקה בחוג לפסיכולוגיה: "אימונית-פסיכולוגית". חשיבות ה - Well being בעבודה והחיבור לתוצאות עסקיות זוכה כיום להכרה. בארגונים שאין הבנה בחשיבות העלאת רמות ה Well being ממוקדי ביצועים בלבד, גורר סיכון משמעותי של דחיפת אנשים ממקום של אזור מתפקד תחת מצוקה - רביע 2, למצב של סטרס, חוסר תפקוד עד לדעיכה של ממש – רביע 3. בעידן הנוכחי שארגונים מאמצים תהליכי אימון של המנהלים והעובדים, מקנים להם מיומנויות וכלים לאמן את אנשיהם ואת עצמם בתוך הרביע הימני העליון לכניסת מרחב של רמת ביצוע גבוהה לאורך זמן.


3. יצירת "שפה אימונית" בארגון – אנו מזהים באימון ארגונים שהשפה מקבלת טרנספורמציה. מרגישים את ה"שפה" החדשה ממקדת ביצועים. השאיפה היא לטפח תרבות שיח איכותי היכן שביצוע והתפתחות משמשים כבסיס הנורמטיבי השגרתי, תוך שיקוף ושימוש בחוזקות העובדים ומיצוי הפוטנציאל שלהם, ומיומנות למתן משוב מלמד.

ציר שיחות האימון הוא ציר הזמן. ככל שנתקדם לצד השמאלי, השפה האימונית מוטמעת היטב בארגון. בצד השמאלי הרחוק של המודל יתקיימו שיחות היומיום של שיתופי פעולה 'הלא רשמיות' בשפה הארגונית היומיומית.

4. "סביבה מנצחת" – באימון בארגונים המיקוד הוא בפוטנציאל הא.נשים בארגון. כשיש מנהלים מצוינים בארגון שמסוגלים באמצעות כלים אימוניים להביא לידי ביטוי מיקסום פוטנציאל בכל אחד מחברי הצוותים שלו, הרצון של עולם העבודה החדש מתממש. חברי הצוות מרגישים משמעותיים ויביאו לפרודוקטיביות גבוהה. כאשר ארגון נכנס לתהליך אימון מלא, כולם ממוקדי חוזקות ועוברים את אותו תהליך. ישנה לכידות משימתית על הפערים שהם מזהים בעצמם.ן. תהליך כזה רותם את כל המתאמנים לחזון החברה למען ההצלחה והסיפוק האישי שלהם.

5. אפקט "פוסט אימון" – השינוי מתרחש בשליש האחרון של התהליך האימוני ולעיתים גם אחריו כשהשינוי הופך להרגל. ההשפעה הנה השפעה ישירה על התרבות הארגונית שמתחילה בתכלית – מדוע אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים? המנהלים בארגונים הם אלו שיוצקים חיים בתרבות כל יום בארגון. התרבות היא זאת שמגדירה את המותג – היא זו שתקבע כיצד עובדים, לקוחות ומתחרים תופסים את הארגון. ההשפעה אינה רק על התרבות הארגונית. השפעת התהליך הנה על כל הפלחים בחייו של מתאמן.ת:

מנהלת תפעול ורכש באחת מחברות ההי-טק הנחשבות בתעשייה מעידה: "יש לי את כל הכלים בכיסים. אני רק צריכה לשלוף אותם בכל רגע נתון כאשר אני מזהה רלוונטיות. אני מצליחה לגרום לאנשיי לממש את הפוטנציאל שלהם.ן ולגרום להם.ן למשמעות בעשייה שלהם.ן".

מנהל ייצור בתעשייה ביטחונית מעיד: "הגעתי לתהליך אימוני על מנת לחזק את מיומנויות הניהול שלי והקשרים הבינאישיים שלי עם העובדים, לא ידעתי שהשיטה הזאת יכולה לחולל פלאים באנשים, ב-14 מפגשים. ההשפעה של התהליך בכל הפלחים בחיי היא מהותית ומשמעותית".

הובאו כאן 2 ציטוטים מתוך רבים שעברו תהליך אימוני ב"קוד האימון". תארו לכם.ן כעת את ההשפעה הרחבה של התהליך לאורך כל החיים של אותם.ן א.נשים על מערכות יחסים, על הWell being, הטמעת הרגלי חשיבה, תפיסות ומעכבים.

הכותבת הנה מאמנת אינדבידואלים וארגונים בשיטת "קוד המנצח", בוגרת "קוד האימון", מנחה במסלול להנחיית קב' ופיתוח מצוינות אישית באונ' בר-אילן, בעלת שני תארים במדעי ההתנהגות, פרשה מחיל האוויר בדרגת רנ"ג לאחר 28 שנות שרות וניסיון רב בתפקידי ניהול במערך הטכני בח"א.

שוש בשארי - קוד האימון

שוש בשארי

מאמנת להעצמה אישית וארגונית

בית הספר להכשרת מאמנים
בשיטת קוד המנצח

קוד האימון. הצלחה מעשית.

רוצה לשמוע עוד על אימון אישי לחברות וארגונים?

    "השאלה היחידה שעומדת בינינו לבין כל מטרה שנרצה להשיג איננה האם אני יכול אלא מה אני מוכן לעשות כדי שזה יקרה ואיפה נמצאים הכלים, השיטות והסביבה ללמוד איך להגשים זאת"

    -- אלון אולמן

    Scroll to Top