לייעוץ והתאמה 077-4243441

פסיכולוגיה חיובית

כל מי שאי פעם שמע על פסיכולוגיה חיובית לבטח תהה במה מדובר, ובמה היא שונה מפסיכולוגיה רגילה. חשוב לדעת, פסיכולוגיה זו מתמקדת באלמנטים החיוביים ובעוצמות והחוזקות. היא לא פועלת מתוך התמקדות בחולשה או חולי, אלא אך ורק בחיזוק החיובי שבאדם ובנפשו. כאן נכנס לתמונה אימון אישי משולב הפסיכולוגיה החיובית המביא לתוצאות איכותיות ומיטביות.


אימון אישי משולב בפסיכולוגיה חיובית הוא אימון איכותי הקיים גם בבית הספר להכשרת מאמנים 'קוד האימון' בפיתוחו והנהלות של אלון

אולמן. אולמן, מאמן בכיר, מחבר רב המכר 'קוד המנצח' הביא למאות אלפי אנשים את היכולת להתקדם בחייהם, לצמוח, להתפתח ולהגשים חלומות. וגם אתם בהחלט יכולים.

פסיכולוגיה חיובית – נעים להכיר

פסיכולוגיה חיובית הגיעה לעולם בזכות מאסלו אברהם. מאסלו הוא אחד מהמייסדים של הגישה ההומניסטית בפסיכולוגיה וזו צמחה בעיקר

אחרי מלחמת העולם השניה. הגישה באה לשנות דגשים בבריאות הנפש ולהתמקד בצרכים הטבעיים והחיוביים של האדם להגשים את חלומותיו ומטרותיו. הפסיכולוגיה החיובית בעלת נוכחות משמעותית במספר העשורים האחרונים, ואף קיבלה מודעות גבוהה בעיקר בשל מספר חוקרים מארה"ב שהרחיבו ואף פיתחו את הטיפול כאשר הם מאבחנים מה גורם לבני האדם לנהל חיים נורמטיביים, ואיך בני האדם מתגברים על מכשולים. על בסיס זה, הפסיכולוגיה החיובית, כפי שמצוין בספר 'העוצמות והמעלות' המדבר על פסיכותרפיה שהינה חיובית מבוססת על מספר אלמנטים חיוביים מרכזיים. אלמנטים אלו משתלבים כיום בתהליכי אימון אישי ומביאים לתוצאות חיוביות, חזקות, ומשפרות איכות חיים ברמה גבוהה ומשמעותית. אלמנטים מרכזיים אלו:


·תבונה

חוכמה, תבונה, יצירתיות וסקרנות מביאים לרצון לדעת עוד ותוך כך מחזקים את הידע הכללי.

·אומץ

היכולת להתמודד עם קשיים בחיים מצריכה אומץ. יחד עם אומץ, יושרה והתמדה יביאו לחיים איכותיים

יותר.

 

·אנושיות

רגישות, אנושיות, טוב לב, רגישות חברתית ואהבה מחזקים את החיובי בנפש האדם.

 

·צדק

מנהיגות, מודעות אזרחית ותחושת הזדהות לצדק אמיתי מחזקים לא רק את האדם, אלא גם את מי שסביבו.

 

·חמלה

היכולות לסלוח, להראות חמלה, לווסת את הרגשות ולנהוג בזהירות יתרה.

 

·הערכה

הערכת המצוינות, התקווה, ההומור, הרוחניות והיופי.

אימון אישי – זה חיובי

אימון אישי ופסיכולוגיה הם אולי לא באותן קטגוריות, אך אפשר בהחלט לשלב פסיכולוגיהחיובית באימון אישי ולהביא ליצירתיות, צמיחה והתפתחות. כאשר אנחנו מחזקים את היכולות החיוביות שלנו, איכות החיים תעלה פלאים. כאשר אנחנו עושים זאת בליווי אישי ומקצועי צעד צעד, ההצלחה מתקרבת בכל פעם יותר ויותר.

חוזקות

בסיסו של האדם הוא כישרון, ולכל אדם ואדם יש את הכישרון שלו. בני האדם צומחים בסביבה המפתחת את הכישרון ומתמקדת בחוזקות החיוביים, תוך התגברות והתמודדות עם החולשות. על בסיס זה בדיוק מדובר אימון אישי המותאם לארגונים אותו מלמדים בבית הספר למאמנים אישיים המוביל בתחומו בישראל.


'קוד האימון' בניצוחו של המאמן הבכיר אלון אולמן, מחבר הספר שהפך לרב מכר מצליח 'קוד המנצח' מלמד בדיוק את השיטה הזו לאימון אישי לארגונים כאשר זו מבוססת על חוזקות. אולמן שהצליח להביא למאות אלפי אנשים את היכולת לצמוח בכל אופן אפשרי בחייהם, כעת

מיישם זאת ברמה ארגונית ובהכשרת מאמנים באופן פורמלי וייחודי ביותר.

חוזקות – יש ממה ללמוד

כאשר אתם, כבעלי מותג או ארגון משקיעים בפיתוח העובדים והצוות אתם גורמים לחוזקות של ההון האנושי בארגון באופן טבעי כבר להתחזק. אך חוזקות הן לאו דווקא הגדרה בלבד, יש מתודה שלמה מאחוריהן. מתודת החוזקות מבוססת על שני פרמטרים עיקריים שחשוב להכיר אותם, ולהבין, שיש ממה ללמוד ועל מה להסתמך:

·מהו תימה

'תימה'

הוא למעשה דפוס חוזר בחשיבה, התנהגות או הרגשה המפתח חוזקה. התימה היא דפוס שאפשר לטפח ולהשקיע בו ותוך כך גם מצמיח אפקטיביות גבוהה.

 

·מזהה חוזקות

מזהה החוזקות הוא תוצר שהושקעו בו מיליונים. מזהה החוזקות כולל בתוכו 34 תימות להן קומבינציות שונות, ודרכי פעולה להגעה להצלחה מקצועית ואישית.

תקשורת מבוססת סבלנות – זה עובד

כאשר אנחנו מתנהלים מול ארגון, צוות או כל אדם אחר בסבלנות ובתקשורת המבוססת על הבנה ורוגע אנחנו מפיקים את כל התועלות והמטרות שלנו. קשר גומלין בשירות הלקוחות בצוותים ובכלל בין הדרגים השונים מביא לסיפוק.


זיהוי החוזקות על בסיס מתודת התימות מביאה לאיתור אנשים בארגון שמצליחים לגרום לטוב הזה לעבור הלאה ולהמשיך את המתודה. אתם, כמאמנים, תוכלו לזהות זאת בקלות וללמד את אותם אנשים לעשות זאת. המתאמנים שלכם בארגון ידעו בשלב מסוים כיצד להמשיך את התהליך, וכך הארגון יהיה עשיר בהון אנושי שיודע לקדם אותו קדימה, בחוכמה, ברגישות, באנושיות. והכי חשוב, בסבלנות ואהבה לתהליך. כמו שתהליך אימון אישי מבוסס חוזקות צריך להיות.

בית הספר להכשרת מאמנים
בשיטת קוד המנצח

קוד האימון. הצלחה מעשית.

להגשת מועמדות לקוד האימון

      אני מעל גיל 27, עומד/ עומדת בתנאי הסף להגשת מועמדות ומעוניין/ מעוניינת שיחזרו אלי לפרטים נוספים.

    *הקבלה ללימודי אימון בביה"ס להכשרת מאמנים - קוד האימון, מותנית במילוי שאלון היכרות ועריכת ראיון קבלה אישי על ידי איש צוות בכיר.

    "השאלה היחידה שעומדת בינינו לבין כל מטרה שנרצה להשיג איננה האם אני יכול אלא מה אני מוכן לעשות כדי שזה יקרה ואיפה נמצאים הכלים, השיטות והסביבה ללמוד איך להגשים זאת"

    -- אלון אולמן

    Scroll to Top