לייעוץ והתאמה 077-4243441

"לחלום, להאמין, להגשים"

ראיון עם גלית הובר מנחת קורס הכשרת מאמנים

לקראת פתיחת המחזור הקרוב לקורס הכשרת מאמנים של קוד האימון יצאנו להכיר לעומק את גלית הובר שתנחה את הקורס הקרוב ותזכיר לנו שוב עד כמה מיומנויות אימוניות הן דבר חשוב כ"כ בחיינו.

כשפוגשים את גלית מתרשמים קודם כל מהחזות המדהימה, הצעירה והרוחנית שלה ואז, מופתעים לגלות שהיא גם כבר סבתא ❤️ ושבעברה הייתה לה בכלל קריירת ניהול מפוארת בבנק מוביל .

גלית היא אשת אשכולות שעשתה שינוי קריירה והפכה למאמנת אישית מקצועית בלשכה (PCIL) ומוסמכת ICF PCC, מדריכת מאמנים ומנחה ראשית של קורס בקוד האימון . בעלת תואר ראשון – בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב .

אבל הכי חשוב מהכל, גלית מלווה אנשים לבחור לחיות מתוך שמחה וידיעה שהכל אפשרי עבורם.

לגלית סיפור חיים מרגש וייחודי, יכולה לספר לנו בכמה משפטים?

"אני בת 55 , אלמנה, אמא גאה לשלוש בנות מהממות; גל ,שיר ומאיה, וסבתא לרומי-לי.

עד לפני מספר שנים חייתי בזוגיות מושלמת בפרק ב' עם שי, אהבת חיי, החבר הכי טוב שלי, האהוב שלי, והשותף שלי. ב-2016 שי מוצא את מותו בנסיבות טרגיות ולא ברורות. ברגע אחד כל החיים המושלמים שלי מתנפצים לרסיסים.

למרות האובדן הבלתי נתפס הזה, הטרגדיה הנוראית, הכאב והגעגוע, אני בוחרת, כבר בשבעה להמשיך לחיות חיים מלאים ושמחים עבורי ועבור הבנות שלי.

זה כמובן הרבה יותר מורכב ואני מספרת על כך בפודקאסט של עורכת דין רות דיין וולפנר, אשת אשכולות בעצמה, מוזמנים להאזין 🙂

איך. הגעת לאימון?

הגעתי לאימון עוד כשאני בת 37 בערך, נשואה לאהבת חיי, מוקפת במשפחה והחברים שאני כל כך אוהבת, יש לי עבודה טובה ומתגמלת, יש לי בעצם הכל ובכל זאת משהו בי לא רגוע. אני מתעוררת לשאלה – מה משמעות החיים האלה בכלל. יש בי דחף לגלות – אז אני יוצאת לחקור.

אני מתחילה ללמוד הרבה מאוד תחומים מעולמות שונים: מהעולמות הרוחניים, מעולמות הבריאות הטבעית וגם מגיעה ללימודי אימון לפני 15 שנה. אני בטוחה שבמסגרת הקורס אני אמצא את הייעוד שלי בחיים ושאני אעזוב את הבנק. אבל אז אני מגלה בכלל שהנושא

המרכזי שאני רוצה וצריכה לעבוד עליו זה איך אני מביאה את עצמי לחיים האלה, עם איזו גישה אני מסתובבת בעולם.

מהר מאוד כל החיים שלי משתנים. אני הופכת למנהלת טובה יותר שמנהיגה ומאמנת את העובדים שלה, נותנת להם מקום לפעול מתוך החוזקות שלהם וממקום של שיתוף. אני משתמשת בכלי האימון שלמדתי גם בבית עם הילדות ובזוגיות, אני מגלה שאני בוראת את המציאות של חיי, במסגרת הנסיבות הקיימות כמובן, שכאשר אני משנה את הגישה שלי הסביבה מגיבה אלי אחרת.

לאחר ששי נפטר, אני מגשימה חלום מקצועי ומקבלת תפקיד שחלמתי עליו הרבה שנים – אחראית על תחום החניכה והאימון בבנק. במסגרת התפקיד אני מאמנת עשרות רבות של מנהלים ומלווה אותם להגשים ולהשיג את המטרות והחלומות שלהם, אני מכשירה קבוצות של מנהלים להיות חונכים עם כלי אימון מקצועיים ובכך משיגה שתי מטרות עיקריות : הגדלת מכפילי הכח של תהליכי האימון בבנק והעצמה והעשרת תפקידם של מנהלים שהם טאלנטים וחיפשו לצמוח ולהתפתח בתפקיד שלהם.

בטווח הזמן הזה אני מסיימת גם את ההסמכה הבינלאומית שלי ב- ICF (PCC), ומצטרפת לסגל המדהים של בית הספר להכשרת מאמנים – קוד האימון" .

למה דווקא לימודי אימון?

"כי הנחת היסוד של האימון היא שהמתאמן הוא המומחה של החיים שלו, שהוא יודע הכי טוב מה נכון לו. שהוא אחראי לבחור את הבחירות שלו הוא אחראי לביצוע ולתוצאות.

האימון הוא סופר פרקטי, הוא מסתכל בעיקר מההווה לעתיד המיטבי שאני רוצה. הוא עוזר לי להגדיר ולראות את החזון שלי, (התמונה המנצחת שלי), המטרות שלי, החלומות שלי, איפה אני נמצאת היום ומה אני צריכה לעשות כדי להגשים אותן.

האימון לוקח אותי למסע של מודעות עצמית, התפתחות אישית, אהבה וביטחון בעצמי, מה הערכים שלי, מה הצרכים שלי, מה הסיפורים שאני מספרת לעצמי והאם הם מקדמים אותי לעבר הגשמת התמונה המנצחת שלי ואם לא, איך ומה אני יכולה לעשות כדי שאוכל להתקדם."

מה את הכי אוהבת בתחום האימון?

"אני אוהבת את החקירה הפנימית, אני אוהבת לגלות דברים חדשים על עצמי ועל המתאמנים שלי, אני אוהבת את הפרקטיות שבו, אני אוהבת את זה שאנחנו עובדים עם החוזקות שהמתאמן מביא. אני אוהבת את הסקרנות שמתלווה לתחום הזה. את זה שהאימון הוא בעצם תהליך לימודי בו המתאמן לומד להיות עצמאי, ומבין שהוא המומחה של החיים שלו. הוא לומד לייצר לעצמו

הצלחות באופן שיטתי בדרך להגשמת התמונה המנצחת שלו". 

איך האימון תרם לך לחיים?

"האימון עזר לי להבין שיש הרבה דרכים לחיות את החיים, שאין אמת אחת ויש עוד דרכים טובות לא פחות מהדרך שלי, ואם זה ככה, מה שעובד עבורי לאו דווקא יעבוד עבור משהו אחר.  לכן, למדתי לשים הרבה סימני שאלה על האמירות שלי במקום סימני

קריאה. ככה אני יכולה לכבד ולהגיע ממקום אמפטי בהקשבה שלי לאנשים אחרים כולל אנשים מאוד קרובים לי.

 כפי שהזכרתי קודם, הכלים האימוניים עזרו לי להיות מנהלת טובה יותר, בזה שהעצמתי את העובדים שלי , חיזקתי את

החוזקות שלהם, שאלתי אותם הרבה שאלות (ולא נתתי הוראות), העברתי אחריות אליהם וחיברתי אותם ליעדי היחידה דרך שותפות. 

האימון עזר לי להיות גם אמא ובת זוג יותר טובה - בזה שאני מביאה הקשבה פעילה ואמפתית לתוך השיח, אני מכבדת את הדרך והמסע של הבנות שלי כי אני מבינה שזאת הדרך שלהן שהן צריכות לעבור ואני שם עבורם.

 אני גם מהווה דוגמה אישית ללחיות את החיים שאני רוצה, להגשים חלומות, לשים את התמונה המנצחת מול העיניים ולצאת להגשים, תוך כדי הבנה שיש דרך לעשות ומחירים לשלם בדרך אל הגשמת החלום. שאלות כמו -" אז מה החלום שלך? מה את רוצה להגשים השנה? איפה את רוצה להיות בעוד שנה, בעוד כמה שנים" ? הן שאלות שנשאלות בבית באופן שוטף. יש לנו סלוגן בבית:

"לחלום, להאמין, להגשים".

מה תמליצי לאנשים שמתלבטים אם ללמוד אימון?

"אגיד להם שזאת מתנה לחיים שלהם. תהליך משנה חיים, למי שיבחר להתמסר לתהליך. בתוך תהליך הלימודים אנחנו

קודם כל עוברים תהליך של התפתחות אישית (כל מה שאנחנו לומדים, אנחנו מתרגלים על עצמנו, ורק אח"כ לומדים איך לאמן אנשים אחרים".

למה ללמוד בקוד האימון?

"כי זה בית ספר ברמה בינלאומית, מוסמך הלשכה וגם ה-ICF, כי הסטנדרטים כאן גבוהים מאוד, יש מתודולוגיה עובדת עם הרבה מאוד כלים להצלחה ורצון להמשיך להתפתח ולצמוח כל הזמן, כך שהתוכנית מתעדכנת ומתפתחת כל הזמן".

איזה ערך מוסף את מביאה כמנחה בקוד האימון?

"אני מביאה ניסיון רב בהנחייה קבוצות, בניהול ומנהיגות, באימון פרטי ואימון מנהלים בארגונים גדולים, אני מביאה מיקוד ודיוק להנחיה, סקרנות ותשוקה למה שאני עושה ולמפגש האנושי שנרקם בקבוצה.

אני מביאה אותי כולי עם כל הידע בכל התחומים שצברתי ובעיקר מביאה נשמההההה פנימה".

מה המוטו שלך כאישה/ כמאמנת?

"אין לנו בחירה על כל נסיבות חיינו אבל יש לנו את החופש לבחור כיצד לחיות לאורם ובתוכם.

אני בוחרת לחיות מתוך שמחה וידיעה שהכל אפשרי עבורי.

וגם כל אירוע בחיי (גם הקשים והכואבים בהם) הוא הזדמנות עבורי לגדול ולצמוח. אז כשקורה משהו (אחרי שסיימתי לבכות, או תוך כדי) אני שואלת את עצמי, מה ההזדמנות שיש שם עבורי.

 לדוגמא - כשהתחילה הקורונה - סגרו את היחידה אותה ניהלתי ומצאתי את עצמי בתפקיד שלא הולם את הדרג שלי והכישורים שלי. בהתחלה הרגשתי עלבון גדול מאוד וכאשר התאוששתי קצת, שאלתי את עצמי מה ההזדמנות עבורי והבנתי שבעצם סיימתי את הקריירה הבנקאית שלי, שעכשיו זה הזמן, לסיים את כל ההכנות לצאת החוצה. סיימתי במהירות את ההסמכה הבינלאומית שלי, הצטרפתי לסגל בית הספר לאימון קוד האימון וסיימתי הכשרה של מדריכי מאמנים . כך שפרשתי מהבנק כבר הייתה לי אלטרנטיבה מצוינת בחוץ ובייחוד עיסוק שאני מאוד אוהבת ונמצא בייעוד שלי. הגשמתי את החלום שלי ואני מאושרת".

בית הספר להכשרת מאמנים
בשיטת קוד המנצח

קוד האימון. הצלחה מעשית.

רוצים ללמוד אימון עם גלית? השאירו כאן פרטים נוספים

      אני מעל גיל 27, עומד/ עומדת בתנאי הסף להגשת מועמדות ומעוניין/ מעוניינת שיחזרו אלי לפרטים נוספים.

    "השאלה היחידה שעומדת בינינו לבין כל מטרה שנרצה להשיג איננה האם אני יכול אלא מה אני מוכן לעשות כדי שזה יקרה ואיפה נמצאים הכלים, השיטות והסביבה ללמוד איך להגשים זאת"

    -- אלון אולמן

    Scroll to Top