לייעוץ והתאמה 077-4243441

שלושת החוקים לדימוי עצמי עוצמתי

הרגל הרסני שנפוץ במיוחד היום הוא השוואה של החיים שלנו לחיים של אנשים אחרים. אנחנו משווים מכוניות, בתים, עבודות, כסף, מערכות יחסים, פופולריות ועוד… השוואות אלו עושות נזק לדימוי העצמי, ויוצרות רגשות שליליים.

זאת אחת הסיבות לדוגמה, מדוע שוקלים להוריד את סימני ה-Like מרשתות חברתיות כמו אינסטגרם – אנשים משווים את עצמם אחד לשני, וזה יכול להוביל מהר מאוד למשברים ודיכאון.


מה אפשר לעשות כדי לנטרל את ההרגל הזה?


1.מהאני הנוכחי לאני הגדול שלי

במקום להשוואת את עצמנו לאחרים, אנחנו יכולים להשוות את עצמנו למי שהיינו.

לראות כמה גדילה עשינו בחיים, מה השגנו ולאן התקדמנו, ואיפה אנחנו יותר קרובים למטרות שלנו מאתמול.


הרגל זה יוצר גישה של הכרת תודה, הערכה, והרבה יותר חמלה כלפי עצמנו כשאנחנו רואים כמה התקדמנו. ההשוואה הכי בריאה היא להשוות את עצמנו למי שהיינו.


2.תשאירו כל אחד/ת במצב טוב יותר משפגשת אותו

הצורה שבה אנו מתנהגים וחושבים על אחרים משפיעה על איך שאנחנו מתנהגים כלפי עצמנו. אנשים שמרבים לשפוט ולבקר אנשים אחרים, עושים את זה הכי הרבה כלפי עצמם. אומרים "מי שקשה – זה כי קשה לו". מה שאנחנו מקרינים החוצה, אנחנו מקרינים פנימה – מאוד פשוט.


תהיו אדיבים יותר כלפי אחרים, ותראו איך אתם תהיו יותר אדיבים כלפי עצמכם. תתרכזו בחיובי סביבכם ובאנשים בחייכם. ככה תוכלו לחיות בגישה של התקדמות תמידית. צעד אחרי צעד.


3.נתינה כערך עליון

רק להבין את המשפט הזה באופן מודע, יכול לעזור. לא משנה מה אנחנו עושים, אנחנו תמיד יכולים למצוא מישהו שהוא יותר טוב בו מאיתנו.


מחקרים מראים שעקומת האושר לא נמשכת בממוצע מעל לשבועיים – כלומר, אם השגתם את המכונית הזאת שתמיד רציתם לדוגמה, לאחר שבועיים היא תהפוך לסטטוס-קוו של האושר שלכם, ואתם תחזרו לאותן הבעיות שהיו לכם לפניה, ובנוסף – תמיד יהיה את המישהו שיש לו את הדבר היותר טוב משלכם.


חשוב לזכור שאושר אמיתי הוא לא חומרי, הוא לא מה אני יכול להשיג עבור עצמי – זה נקרא תענוג, ותענוג הוא בר חלוף, ואי אפשר להשביע את התענוג. אושר אמיתי הוא הערך שאני יכול לתת לאחרים.


אחת הסיבות שבגללן הקמנו את ביה"ס להכשרת מאמנים – קוד האימון, היא להגביר לאנשים אושר – אושר שילווה אותם לאורך כל חייהם כשיעזרו לאנשים אחרים לעשות שינוי שיוביל גם אותם לאושר.


חשבו טוב על השאלות הבאות:


מה אני יכול לעשות כדי לגרום לאנשים אחרים לתועלת?

איך אני יכול לשרת אחרים?

מה אני יכול לעשות כדי שיגרום אפילו לאדם אחד בעולם לחיות חיים טובים יותר?

איזה ערך אני רוצה לתת לאנשים?


Rating

בית הספר להכשרת מאמנים
בשיטת קוד המנצח

קוד האימון. הצלחה מעשית.

האימון האישי החל להתפתח לפני מספר עשורים. המקצוע התגבש כגישה לשיפור ביצועים מתוך אימון בעולם הספורט. הרעיון השתכלל בעשורים העוקבים על ידי שימוש בכלים מתחומים של פסיכולוגיה קוגניטיבית, פסיכולוגיה הומניסטית, תאוריות ניהול ואסכולות נוספות בחקר התנהגות אנושית. למעשה כיום מקצוע האימון נוגע ומטפל בכל תחומי החיים.

להגשת מועמדות לקוד האימון

      אני מעל גיל 27, עומד/ עומדת בתנאי הסף להגשת מועמדות ומעוניין/ מעוניינת שיחזרו אלי לפרטים נוספים.

    *הקבלה ללימודי אימון בביה"ס להכשרת מאמנים - קוד האימון, מותנית במילוי שאלון היכרות ועריכת ראיון קבלה אישי על ידי איש צוות בכיר.

    Scroll to Top