לייעוץ והתאמה 077-4243441

שלושת החסמים שמונעים מאיתנו את האושר


נסיבות החיים יכולות להפוך אותנו ללא מאושרים – אין ספק בכך.


לאנשים יש את כל הזכות להיות לא מאושרים ואומללים עקב אירועי חיים לא פשוטים, אך הרבה שוכחים ששמחת חיים מגיעה מהפרשנות ומההרגלים שלנו.


ויקטור פרנקל, פסיכיאטר ששרד את השואה, כתב על כך בספרו "אדם מחפש משמעות" – ספר שהוא אבן יסוד בשיטת קוד האימון, ובו פרנקל כותב שאפשר לקחת הכל מהאדם, חוץ מדבר אחד: את החופש שלו לבחור את המשמעות שהוא מייחס למה שקורה.


אז מה הם שלושת החסמים העיקריים שהופכים אנשים ללא מאושרים?


החסם הראשון: הרצון שכל דבר יהיה מושלם

האם החיים חייבים להיות מושלמים כדי שתהיו מאושרים?

האם תצטרכו להתנהג במושלמות כדי להיות מאושרים?

אם כך, אושר יהיה קשה להשגה. להציב רף גבוהה מאוד יכול להוביל לדימוי עצמי נמוך ולרגשות שלילים של 'אני לא מספיק טוב'.


איך להתגבר על ההרגל?

הציבו דד-ליין: תמיד יש 'דברים לעשות' או 'אין זמן' והחיים יכולים לחלוף. החלומות במגירה שלכם לא הולכים להתעורר לחיים ולהפעיל את עצמם.

אם לא תציבו דד ליין החלומות יישארו במגירה. דד-ליינים נותנים בעיטה טובה להתחלת תהליכים, במיוחד כשאנשים אחרים גם מעורבים בדד-ליין שלכם.

התקדמות על פני מושלמת: לכוון למושלמות בדרך כלל מייצר דחיינות. תמיד תתקדמו גם אם אתם לא שלמים עם התוצאה הסופית. אל תנסו להיות גרסה 10 של עצמכם לפני שיש לכם את גרסה 1.

לאנשים מנצחים היו כל כך הרבה גרסאות לפני שהם הפכו להיות מנצחים, אבל כשאנחנו רואים אותם, אנחנו לא מסוגלים לראות את אותן הגרסאות ה'כושלות' או הבוסריות שלהם. תתקדמו. גם אם זה לא מושלם.


החסם השני: חבלנים פנימיים

אם יש לנו דיבור שלילי על עצמנו או על היכולות שלנו, אנחנו בקלות יכולים להיות לא מאושרים.

הפחדים היחידים שהם מולדים הם הפחד מרעש, ופחד מנפילה. כל שאר הפחדים: להיכשל, להפסיד, להיות מובך ועוד, אלו פחדים נלמדים. מתישהו למדנו שיש מחיר למעשים.

אך הלמידה הזאת היא בדרך כלל לא רלוונטית לחיינו הבוגרים. הקולות האלו כביכול 'שמורים' עלינו, אך מהר מאוד חומות ההגנה הופכות להיות קירות הכלא שלנו מהצלחה.


איך מתגברים על ההרגל?

החליפו את הקולות השליליים עם קולות חיוביים שמרגישים לכם נכון ומשפיעים על הרגש שלכם. תקיפו את עצמכם באנשים שהם בני ברית, ותרחיקו 'רעלנים' מהסביבה שלכם – אנשים שיש להם דיבור שלילי כלפיכם. ותפרידו בין הביקורת שאנשים נותנים לכם, לבין הזהות שלכם – מי שאתם.


תדעו לקחת ביקורת ולהפוך אותה למשוב ולהשתפר. אם תיקחו ביקורת ולא תהפכו אותה למשוב להצלחה היא רק תתקע אותכם עוד יותר. הפרשנות היא בידיים שלכם, זוכרים? תשתמשו בה בתבונה.


החסם השלישי: השוואת החיים שלי לחיים של אחרים

מאוד קל, במיוחד היום ברשתות החברתיות, לראות אנשים מצליחים, ולהשוות את אותנו אליהם. זה הרגל הרסני שגורם לערך העצמי שלנו להתרסק, והוא יוצר רגשות שליליים.


איך מתגברים על ההרגל?

החליפו את ההרגל בשתי הדרכים הבאות:


השוו את עצמכם לעצמכם: השוו את מי שאתם היום, למי שפעם הייתם, תראו כמה גדלתם, כמה השגתם ואיפה אתם היום ביחס למי שהייתם אתמול.

ההרגל הזה גורם לנו לפעול ממקום של הכרת תודה, והערכה, וכך אפשר לראות איפה עוד אנחנו יכולים להשתפר ולנצח.

תהיו אדיבים: היחס שאתם נותנים לאנשים אחרים הוא מראה ישירה ליחס שיש לכם כלפי עצמכם. אם תשפטו ותבקרו אנשים אחרים, אתם תדעו שאתם עושים את זה גם כלפי עצמכם.

ככל שתהיו יותר אדיבים וטובים לאחרים, אתם תהיו יותר אדיבים וטובים כלפי עצמכם. שימו את הפוקוס על מה טוב בסביבה שלכם. העריכו את החיובי באנשים סביבכם. זאת שיטה מצוינת להיות בשלום פנימי, ובכך לפעול ממקום של שפע, שיוביל לעוד שפע.


אנחנו מקווים שלקחתם המון ערך מהדרכים הללו.

וגם אם יישמתם אפילו דרך אחת, נשמח לשמוע מכם.

שיהיה שבוע מעולה, ותמשיכו לחיות בעוצמה!


Rating

בית הספר להכשרת מאמנים
בשיטת קוד המנצח

קוד האימון. הצלחה מעשית.

האימון האישי החל להתפתח לפני מספר עשורים. המקצוע התגבש כגישה לשיפור ביצועים מתוך אימון בעולם הספורט. הרעיון השתכלל בעשורים העוקבים על ידי שימוש בכלים מתחומים של פסיכולוגיה קוגניטיבית, פסיכולוגיה הומניסטית, תאוריות ניהול ואסכולות נוספות בחקר התנהגות אנושית. למעשה כיום מקצוע האימון נוגע ומטפל בכל תחומי החיים.

להגשת מועמדות לקוד האימון

      אני מעל גיל 27, עומד/ עומדת בתנאי הסף להגשת מועמדות ומעוניין/ מעוניינת שיחזרו אלי לפרטים נוספים.

    *הקבלה ללימודי אימון בביה"ס להכשרת מאמנים - קוד האימון, מותנית במילוי שאלון היכרות ועריכת ראיון קבלה אישי על ידי איש צוות בכיר.

    Scroll to Top