לייעוץ והתאמה 077-4243441

שנה חדשה יוצרת הזדמנות למציאות חדשה

מה הקונוטציה שעולה לכם.ן לראש כשאתם שומעים ראש השנה?

מרבית הא.נשים יענו: "התחלות חדשות". כילדים.ות בבית הספר תמיד ניתנה לנו המשימה לכתוב מה אנו מאחלים לעצמנו לשנה החדשה. אז מה באמת נאחל לעצמנו לשנה החדשה? מה טומן בחובו המושג: התחלה חדשה?

בין ראש השנה ליום הכיפורים אנו ב"עשרת ימי תשובה". לאורך כל התקופה הזו אנו אמורים לעשות חשבון נפש ולמעשה "מרימים.ות רחפן" על מנת להביא לשיפור אישי, אם במערכות יחסים או בהוויה של מי אני היום לעומת מי אני רוצה להיות, להתקדמות, להצבת מטרות חדשות, ולא רק בפן האישי.

ההסתכלות היא גם על המשפחה, על מערכות היחסים, על מעגלי הקריירה שלנו, על הארגון. מה היה ומה נרצה להשיג, על הסביבה שלנו וגם על החברה האנושית.

מדוע החג נקרא דווקא ראש השנה?

לפני שניכנס לפרקטיקה של החלטות לקראת השנה החדשה, בואו נתבונן על המונח "ראש". מדוע החג נקרא דווקא ראש השנה? יכולנו לקרוא לחג הזה בשמות רבים אחרים. כמו לדוגמא: פתחה של שנה, כניסה לשנה חדשה, ועוד מונחים רבים שימחישו את משמעות החג.

נתמקד בפרשנות של המונחים:

  1. ראש
  2. תשרי

רֹאש הוא החלק העליון של גוף האדם. יש לראש חשיבה משמעותית כאיבר מוביל שפוקד על שאר הפעולות שמתרחשות בגוף. הראש הנו אחראי על המחשבות ועל עיצוב המציאות.

אנטוניו מקאדו, אחד הסופרים הגדולים ביצירה הספרדית כתב כי: "תחת כל מחשבותינו, חיות כל אמונותינו, כרעלה עילאית של רוחנו". אירועי החיים אינם מעצבים אותנו, כי אם האמונות שלנו בנוגע למשמעות של אירועים".

Being, Doing

באימון אנחנו מדברים על: Being, Doing . דמיינו את עצמכם.ן ברגע של כמה דקות עם אדם במהלך היום. מה היה שם? איך היה השיח? מי הייתם.ן איתו? האם חייכתם.ן? האם התעצבנתם.ן? האם נקטתם.ן מולו בביקורתיות? או אולי ברכות? איך תזכרו את אותו אדם? האם השיחה הייתה עניינית? המילים שנאמרו שם היו נעימות? מילים קשות? עכשיו אני מסתכלת עליהם באותה סיטואציה – כאדם חיצוני.

איזו הוויה הייתי מביאה לעצמי על מנת ליצור סיטואציה עוצמתית יותר? נעימה יותר? יש בנו את השליטה לבחור הווייה תמיד. כאשר אדם נכנס לכיתה הוא בוחר הווייה ויכול להיות שלפני כן היה בהווייה שלילית.

באיזה הוויה אתה רוצה להיכנס הביתה? לפגישת עבודה? וכמו שהראש שאיתו אני מגיע.ה לכיתה משפיע לעיתים על המשך השיעור, כך הראש איתו אני אגיע לשנה החדשה, בעל השפעה מסוימת על השנה כולה ולכן חשוב להכין את עצמי לשנה שבפתח. ואם נסכם את זה במשפט אחד(בשאלה): האם המחשבות משתלטות עלינו או שולטים.ות עליהן?

תשרי - התחלות חדשות

שם החודש "תשרי" נגזר מהמילה האכדית "תשריתו" שבעברית זאת התחלה. חיינו רצופים ב- 3 סוגים של התחלות חדשות:

  1. התחלות במעגל החיים הטבעי שלנו
  2. התחלות שנכפו עלינו מכורח המציאות
  3. התחלות שנחליט עבור עצמינו

על השניים הראשונים נבוא לידי ביטוי בפירוש המציאות שלנו, וביכולת שלנו להסתכל למצבים חדשים בחיים, המיקוד הנו בשליטה חיצונית כלפינו. בהחלטות שנחליט עבור עצמנו היא ההמצאות שלנו במעגל ההשפעה במרחב היצירה. במיקוד שליטה פנימי חזק. ההחלטות שאקח לקראת השנה החדשה ולא רק.

שנה חדשה היא הזדמנות להסתכל על זאת שחלפה ולבדוק האם הצבתי לעצמי מטרות ראויות.

האם התמקדתי בדרך או בתוצאה? האם יכולתי להציב לעצמי מטרה נחשקת יותר? והזדמנות נוספת היא בעצם להציב מטרות חדשות ולהתחיל דברים חדשים שאנחנו רוצים להשיג לעצמנו.

אז מה נדרש על מנת ליצור תהליך שינוי על מנת להתמודד בהצלחה עם השינויים בחיינו וליצור לעצמנו התחלות חדשות?

החלטה. החלטה היא המסלול לבצע את השינוי שנרצה לעצמנו בפתחה של שנה חדשה. אנתוני רובינס בספרו "להאיר את הענק שבפנים" כותב כי יותר מכל, ההחלטות שלנו ולא נסיבות חיינו, הן אלו שיקבעו את ייעודנו.

ישנם א.נשים שנולדו עם יתרונות גנטיים, עם סטטוס סיוציואוקונומי מאפשר, יתרונות סביבתיים כמו משפחה וחברים. אך זאת עובדה כי ישנם א.נשים בעולם כי כנגד כל הסיכויים, פרצו אל מעבר מגבלות הנסיבות שלהם.ן בכך שהגיעו להחלטות חדשות בנוגע לרצון שלהם.ן לעשות עם חייהם.ן. אם אחליט מי ומה אני מתחייב.ת להשיג ולהיות בחיי, זוהי תהייה אבחנה פשוטה אך גורלית.

בין רצון להחלטה שתהיה שנה טובה יותר מקודמתה - על ההבדלים ביניהם

תחשבו רגע האם יש הבדל בין הרצון שתהיה לי שנה טובה יותר, או בין ההחלטה: "אני מחליט.ה שהשנה הארגון יביא גידול של לפחות 3% ברווחים, ביחס לשנה קודמת", או בהחלטה אחרת כמו: "אני מחליט.ה שהשנה מערכת היחסים שלי עם ההורים תהיה טובה יותר, רגועה יותר, אהיה פחות ביקורתי ויותר מכיל". ברצון, הכל טוב ויפה. היא הצהרה שתלושה מהמציאות. אין פה כוונה של מה אני רוצה שיקרה במציאות בפועל.

בהחלטה, אני מחליט כיצד ייראו הדברים. אם לא נחליט, נגלה שקל מאד להישאר במקום שהיינו לפני שנה בסיסמאות נמוכות הרבה יותר ממה שמגיע לנו. מנכ"ל חברה בתעשייה מספר: "כילד, גדלתי בשכונת עוני. אפילו ילקוט לבית הספר לא היה לי. החלטתי. החלטתי שלילדיי יהיה כל מה שיחלמו עליו. בפעולות ובמטרות שהצבתי לעצמי בחיי "נטרלתי" את כל האמונות המגבילות שלי ופעלתי תמיד כ"מנצח" בכל תחום שהחלטתי. לא אפשרתי למחשבות שלי להשתלט על מי שאני רוצה להיות בחיים. מעבר להצלחה העסקית ולשגשוג הכלכלי אליו הבאתי את משפחתי, בכל שנה, אני תורם למחלקת הרווחה 100 ילקוטים לבתי הספר ו- 50 זוגות אופניים. מהמקום שלא היה לי, עשיתי החלטה".

ההחלטה הזאת הביאה אותו לפרוץ את הגבולות של עצמו, כנגד כל הסיכויים. בעבודה קשה, בהתמדה, בהצבת יעדים ובהחלטות שהוא עושה בפתחה של כל שנה, הגיע לגרסה הכי טובה של עצמו.

מה צריך לקרות על מנת שנחליט בפתחה של שנה חדשה?

  1. תשוקה, התמדה ונחישות
  2. להכיר בבעיה ולפעול מתוך מיקוד שליטה פנימי
  3. לקבל החלטה
  4. תכנית פעולה
  5. מחויבות ואחריות אישית
  6. נכשלתם.ן? תתחקרו ונסו שוב

בעולם כל כך דינמי ואינטנסיבי, עולם האימון המנטלי בצמיחה מתמדת. העולם זקוק למאמנים חדים שיודעים להוביל א.נשים להגשמת מטרות בחיים, בכל תחום שרק תבחרו. לקחת החלטה בלהיות חלק מהמטרה הנשגבת להפיח אושר בחייהם של רבים היא בהחלט החלטה ראויה ומרגשת.

קוד האימון הנו מסלול מוביל, עם פלטפורמה שחרטה על דגלה את ערך המקצועיות, ההתפתחות והחשיפה לתכנים עדכניים ומובילים, עם מדריכים.ות בדרגת סופרוויז'ן, מהטובים שיש ומובילה את הסטודנטים.יות להגשים את עצמם.ן עד לסיום ההסמכה, ואפשרויות מגוונות לצמיחה והתפתחות מתמדת במגוון התמחויות.

לסיום

כל אחד מאיתנו יכול להשיג לעצמו את מה שהוא רוצה שיהיה לו בחיים, וניתן בתהליך אימוני להשיג כל מטרה שתבחרו, אם זה לסגל לעצמנו אורח חיים בריא, להשיל מהמשקל כמה ק"ג, לפרוץ בקריירה, להכניס הכנסות גבוהות יותר או פשוט להיות מאושר יותר.

זה מאלץ אותנו לגייס כוחות ומשאבים פיזיים ונפשיים. אך הכל תלוי בנו. זו בחירה שלנו. אנחנו האחראים הבלעדיים על המציאות שלנו ובוחרים מה לעשות בה. כל השאר זה רק תירוצים, הצטדקויות והסברים.

השנה החדשה היא הזדמנות להתחיל משהו חדש. זה רק עניין של החלטה. לא תמיד צריך להתחיל במטרה מטורפת וקשה להשגה.

תתחילו בצעדים קטנים, צעד צעד, כל יום ביומו. שום שינוי הוא לא זבנג וגמרנו . זה תהליך וצריך לתת לו מקום וזמן. להיות מרתוניסט בהוויה שלנו הוא להטמיע שינוי, לאט ובטוח. היא הטרנספורמציה האמיתית. תיהנו מהדרך.

"למרות שאף אחד לא יכול לחזור אחורה וליצור התחלה חדשה, כולנו יכולים להתחיל מחדש וליצור סוף חדש". (הפילוסוף פרנסיסקו שביאר).


הכותבת הנה מאמנת אינדבידואלים וארגונים בשיטת "קוד המנצח", בוגרת "קוד האימון", מנחה במסלול להנחיית קב' ופיתוח מצוינות אישית באונ' בר-אילן, בעלת שני תארים במדעי ההתנהגות, פרשה מחיל האוויר בדרגת רנ"ג לאחר 28 שנות שרות וניסיון רב בתפקידי ניהול במערך הטכני בח"א.

שוש בשארי - קוד האימון

שוש בשארי

מאמנת להעצמה אישית וארגונית

בית הספר להכשרת מאמנים
בשיטת קוד המנצח

קוד האימון. הצלחה מעשית.

להגשת מועמדות לקוד האימון

      אני מעל גיל 27, עומד/ עומדת בתנאי הסף להגשת מועמדות ומעוניין/ מעוניינת שיחזרו אלי לפרטים נוספים.

    "השאלה היחידה שעומדת בינינו לבין כל מטרה שנרצה להשיג איננה האם אני יכול אלא מה אני מוכן לעשות כדי שזה יקרה ואיפה נמצאים הכלים, השיטות והסביבה ללמוד איך להגשים זאת"

    -- אלון אולמן

    Scroll to Top