לייעוץ והתאמה 077-4243441

7 הרגלים של אנשים מצליחים

כדי לחקור את הנורמות ומאפייני האנשים המצליחים בעולם, כדאי שנחקור לפני כן, מהי הצלחה? האם ניתן ליצור נוסחה להצלחה בחיים? כנראה שלא.


למעשה, קשה אפילו להגדיר מהי הצלחה. ועדיין, אנחנו יודעים לזהות הצלחה כשאנחנו נתקלים בה.אם כך, קיים ודאי מכנה משותף למי שהצליחו בחיים.


נייג'ל קמברלנד, מאמן בכיר ומנטור עסקים של חברות ענק ואינדבידואלים, בספרו "100 דברים שאנשים מצליחים עושים", הגדיר את המונח הצלחה ל"הגשמת רעיונות ומטרות שאנשים מציבים לעצמם בחיים". הצלחה היא אינדיבידואלית ומשתנה מאדם לאדם.

מושג ההצלחה הומחש בניסוי ענק שנערך בקרב מדינות דרום אמריקה, כאשר השתתפו בו 10,000 א.נשים. העבירו מבחנים לבדיקת משכל IQ, ומבחן תכונות ואישיות EQ והמתינו 10 שנים. שם, זיהו שהצלחה היא לא פקטור של מנת המשכל של משתתפי המחקר, אלא הקשר בין הרצון שלהם להגשים מטרות בחיים להגשמה עצמה.

לאחר 10 שנים בדקו: מי הגיע לאן שרצה להגיע ומי הצליח כלכלית. הגיעו למסקנה שאין קשר בין מנת משכל להצלחה בחיים.

אם נסתכל על זה במונחי "קוד האימון", הצלחה היא כמה אני מממש את עצמי לעבר ה"תמונה המנצחת" שהגדרתי לעצמי. בעוד 5 שנים, היכן אהיה? מי אהיה? מי מאתנו יגיע ל"תמונה המנצחת" שלו?

ישנם 3 אלמנטים מהותיים מאד בהצלחה בחיים:

  1. היכולת שלי לחלום. להציב מטרות
  2. היכולת שלי לתכנן קדימה ולפעול לעבר המטרה
  3. השקעה במערכות יחסים

האם הצבת יעד ומטרה הוא המתכון להצלחה?

מי שיש לו תכנית, הסיכוי שיגיע לאן שירצה להגיע – הוא גדול. אם ניקח את המתודה הזאת לעולם הספורט, מה שישאיר מתאמנים באנרגיה גבוהה לאורך זמן הוא האימון לעבר המטרה.

אם הצבתי לעצמי יעד והגדרתי תכנית פעולה, הסיכוי שלי להגיע ליעד – גדל. ואם ניקח את המתודה לעולם הזוגיות שלנו, אם נגדיר לעצמנו שאנו רוצים לשפר את הזוגיות שלנו, מה הסיכוי שהיא תשתפר אם לא הגדרנו לעצמנו מטרה ספציפית ולא ביצענו תכנית עם פעולות שיניעו אותי לקראת מימוש? האם זה יקרה לבד?

  1. ישנה תופעה שכיחה של "היעדר חלום". ומהו היעדר חלום? אם נשאל היום חייל.ת או תלמיד.ת תיכון, מה החלום שלך? מי האדם שתהיה/תהיי בעוד 5 שנים? מה התשובה הנפוצה שנקבל? "לא יודע.ת". כמאמנים.ות, נשאל את השאלה: "אם היית יודע את מה שאתה לא יודע, מה היית עונה"? ההסבר לתופעת "היעדר חלום", נובע מחוויית ילדות שלנו. אנחנו כהורים, מתוך דאגה לילדינו, לעיתים נוטים לעשות נזקים בהגשמה העצמית שלהם.ן. ישנו דיסוננס בין מה את.ה רוצה להיות כשתגדל.י, לבין מה את.ה צריך.ה להיות. הצריך.ה, מכבה חלום.
  2. היכולת שלנו לתכנן קדימה. שילווה בפעולות מעשיות. מה התוכנית? אני רוצה להיות בזוגיות טובה יותר בעוד שנה. אוקי. מה התוכנית? אני רוצה להכניס 5,000 ש"ח יותר בחודש. אוקי. מה התוכנית? אני רוצה להגדיל רווחים ב- 5% בארגון. מה תעשה על מנת להגיע לשם? מהן הנגזרות המעשיות של תוכנית הפעולה?
  3. השקעה ביחסים – מי אני באינטראקציות? מה היכולת שלי לייצר קשרים חברתיים על מנת להשיג את המטרות שלי. מדבר על שיווק עצמי. מהם יחסי הציבור שאני מנהל עם העולם. חלקנו לא מנהלים את המותג העצמי שלנו כלל ולכן השיווק העצמי שלנו לא מגיע לידי ביטוי.

7 ההרגלים של אנשים מצליחים - מה משותף בין מנהלים ואנשי עסקים מצליחים?

לאחר שהגדרנו מהי הצלחה ומהם 3 האלמנטים הבסיסיים המשותפים לאנשים המצליחים בעולם, נבדוק מהם ההרגלים של אנשים מצליחים? על מנת להמחיש זאת, נבדוק מה המשותף בין מנהלים ואנשי עסקים כמו מנכ"ל דיסני, סטארבקס ואפל:

  1. מקפידים להשכים קום ועל הרגלים בוקר שמסייעים להם להיות אנרגטיים, מרוכזים ופרואקטיביים. 95% מהאוכלוסייה זקוקים ל-7 שעות שינה על מנת להיות באיזון מלא. מחקרים מצאו כי אנשים שמתעוררים השכם בבוקר הם בדרך כלל אנשים פרואקטיביים שנוטים לנקוט ביוזמה ובפעולות שמסייעות לפתור מראש בעיות שעלולות לצוץ, מאשר אנשים שנשארים ערים עד לשעות הקטנות של הלילה ומתעוררים בשעה מאוחרת. הם גם בדרך כלל בעלי מזג נעים יותר ומאושרים יותר מאשר "ציפורי לילה".
  2. עוסקים בספורט אנשי עסקים ומנהלים ידועים כמו הבעלים של אימפריית וירג'ין, ריצ'רד ברנסון, מנכ"ל אפל, טים קוק, מנכ"ל סטארבקס, הווארד שולץ, ומנכ"ל וולט דיסני, בוב אייגר, מתעוררים זמן רב לפני שש בבוקר כדי לעשות פעילות גופנית. מחקר שנערך במכון המחקר בקנדה מצא כי א.נשים שהטמיעו בחייהם שני אימונים נהנו משיפור מכישוריהם החברתיים, האקדמיים והגופניים.
  3. מתחילים את היום בחיוביות – מנהלים בארגונים מצליחים בעולם, מתחילים את יומם בשליחת אימייל לעובדים.ות להגברת המוטיבציה שלהם.ן, הודעה על הצלחה, הישג, פירגון על עשייה, לאחר מכן מקדישים זמנם לפעילות ספורטיבית לפני הגעה פיזית לארגון. ד"ר בראדברי, משפיען בלינקדאין וכותב ב"פורבס" כותב כי "הרבה יותר בריא להקדיש את הדקות הראשונות יקרות הערך של היום לעשיית משהו מרגיע, אשר יקבע טון רגוע וחיובי יותר להמשך היום".
  4. מתחילים את היום עם ארוחת בוקר בריאה – ארוחת בוקר בריאה מאפשרת אנרגיה גבוהה, משפרת זיכרון לטווח קצר ומסייעת בתפקוד גבוה ומרוכז בפרקי זמן ממושכים.
  5. מתרגלים מודעות קשובה מדיטציית קשיבות , צוברת יותר ויותר תאוצה בקרב מנכ"לים מצליחים בארץ ובעולם. מי שמיישם מדיטציה באורח קבוע, מצליח להתמודד עם מתחים. היא משפרת את יכולת המיקוד, ומגבירה את היצירתיות ואת האינטליגנציה הרגשית.
  6. מציבים יעדים יומיים ומעשיים בנג'מין פרנקלין, המדינאי האמריקאי, היה מתעורר מידי יום בארבע לפנות בוקר ומכין תכנית יעדים לאותו יום. תכנון מוקפד ושקול של היום ביעדים ברי ביצוע מגביר את הסיכוי להשגת היעדים שקבעתם לעצמכם.
  7. יודעים לומר "לא" – לזוללי האנרגיה שלהם. אנו ממחישים את "ניקוי זוללי האנרגיה" , ב"מסדר התרמיל" שאנו מבצעים.ות באימונים. מה מעכב אותי ומה ומקדם אותי.

ג'ים רוהן, נואם המוטיבציה וההתפתחות האישית מהמשפיעים בעולם, אשר נולד למשפחת איכרים באיידהו בארה"ב, ניסה את כוחו כשכיר ובגיל 25 ירד מנכסיו, לאחר תהליך של התפתחות אישית, בגיל 31 הפך למיליונר הגדיר את "סוד" ההצלחה במשפט "טריקי" שצריך להעמיק על מנת להבינו בקריאה ראשונה: "ההצלחה נמצאת בכיוון ההפוך לבחירה הטבעית".

משפט שמנחה על איזו דרך עלינו לבחור כשאנו נתקלים במצבים מורכבים. כל שבעת המאפיינים של האנשים המצליחים בעולם למעשה עם מכנה משותף שממחיש כי כל פעולה בשבעת הפעולות היא יציאה מאזור "נוחות" שיציאה ממנה, תגדיל אותנו.

הכותבת הנה מאמנת אינדבידואלים וארגונים בשיטת "קוד המנצח", בוגרת "קוד האימון", מנחה במסלול להנחיית קב' ופיתוח מצוינות אישית באונ' בר-אילן, בעלת שני תארים במדעי ההתנהגות, פרשה מחיל האוויר בדרגת רנ"ג לאחר 28 שנות שרות וניסיון רב בתפקידי ניהול במערך הטכני בח"א.

שוש בשארי - קוד האימון

שוש בשארי

מאמנת להעצמה אישית וארגונית

בית הספר להכשרת מאמנים
בשיטת קוד המנצח

קוד האימון. הצלחה מעשית.

להגשת מועמדות לקוד האימון

      אני מעל גיל 27, עומד/ עומדת בתנאי הסף להגשת מועמדות ומעוניין/ מעוניינת שיחזרו אלי לפרטים נוספים.

    "השאלה היחידה שעומדת בינינו לבין כל מטרה שנרצה להשיג איננה האם אני יכול אלא מה אני מוכן לעשות כדי שזה יקרה ואיפה נמצאים הכלים, השיטות והסביבה ללמוד איך להגשים זאת"

    -- אלון אולמן

    Scroll to Top