לייעוץ והתאמה 077-4243441

טוני רובינס מגלה את הסוד שיגרום לאימון האישי שלך להצליח

מאחורי מרבית היזמים המצליחים ניצבת לפחות דמות תומכת אחת - מאמן או חונך אישי - הדוחפת אותם להפיק מעצמם את המרב, וזאת ללא קשר לתחום הפעילות שלהם.


צק טפרמן

7 ביולי 2021


מאחורי כמעט כל יזם מצליח ניצבת דמות תומכת אחת לכל הפחות, מאמן אישי או חונך, אשר דחפה את היזם עד לקצה גבול היכולת שלו, ועודדה אותו לאמץ את חוזקותיו כך שלבסוף הן הובילו אותו להצלחה.


אני יודע זאת ממקור ראשון, כי לפני השקת החברה שלי, ZTPR, בשנת 2014, הייתי שדרן רדיו, וגם עבדתי עבור סוכנות ששמה "לקסיקון". בלקסיקון מצאתי נחמה אצל החונך הראשון שלי, סטיב רוהר; הוא לימד אותי את סודות עסקי יחסי הציבור במשך כמה שנים. רבים מן השיעורים האלה שקיבלתי ממנו לאורך השנים סייעו לי לעצב את הקריירה המצליחה שלי כפובליציסט בחברה משלי, אך אחד הלקחים יקרי הערך ביותר שסטיב חלק עימי היה שתהליך למידה מתמשך הוא המפתח להצלחה כפובליציסט - ואני סבור שאפשר ליישם זאת על כל קריירה.


אם כך, מהו בדיוק מאמן אישי? טוני רובינס, אחד האסטרטגים העסקיים המובילים בארצות הברית, מגדיר מאמן אישי (coach) כ"מישהו בעל הכשרה מקצועית שנועדה לסייע לך למצות את מלוא הפוטנציאל שלך, ולהשיג את התוצאות שאתה שואף להשיג". הוא ממשיך ומגדיר: "מאמן אישי הוא כמו חבר תומך ויועץ אמין באריזה אחת. מדובר באדם שידחוף אותך להגדרת היעדים שלך, הוא ידרוש ממך אחריות למעשיך, ובה בעת יעודד אותך לכל אורך המסע שלך להפיכת גרסה טובה יותר של עצמך".


על בסיס הגדרתו של רובינס, קל להבין כי ההשקעה במאמן אישי אינה פרויקט לטווח הקצר, לא מדובר כאן במפגש אישי של שעה אחת ותו לו. מדובר בקשר פרואקטיבי ומתמשך המעודד אותך להפיק את המיטב מעצמך. זה חשוב ורלוונטי במיוחד עבור יזמים, כפי מתאר זאת ז'ק מורפי, יזם עסקי שנמנה עם 500 היזמים של www.inc.com. הוא מציין: "יזמות עלולה להיות עניין בודד, מתיש ומבלבל, אבל כאשר אתה נדרש למסור דין וחשבון למישהו אחר, המעקב הקבוע של המאמן האישי הוא זה שיתרום לבהירות המחשבה וליצירת עקביות".


אלי שפי, אחת ממאמנות החיים וההשפעה המובילות באמריקה, מוסיפה כי העבודה עם מאמן אישי עוזרת לך ללמוד מן הניסיון של אחרים שניסו לעשות בעבר את מה שאתה מנסה לעשות כעת. שפי אומרת: "הלמידה מאחרים על מה שעובד ועל מה שאינו עובד היא המסייעת לך לצעוד קדימה מהר יותר, בבהירות ובקלות, תוך הימנעות מטעויות יקרות". שפי גם מזכירה לנו ש"ההצלחה זקוקה לקבוצת אנשים, איש אינו משיג אותה לבדו". היא מזכירה שמאחורי כל צוות אליפות ניצב מאמן אישי, וגם לרשות מנהלים כלליים ונשיאים תאגידיים עומד צוות של יועצים שאפשר לתת בהם אמון. הקף את עצמך בחונכים, במאמנים אישיים וביועצים, וכך תרתום לטובתך את כוח הידע, נקודות המבט והניסיון שלהם, דבר שיוכל לסייע לך לברור, להאציל, לחדש, להאיץ וגם לשלוט".


ההסבר המשכנע של שפי לכך שעלינו להקיף את עצמנו בחונכים אינו בגדר סוד; היזמים הטובים ביותר יודעים שהקפת עצמך באנשים דומים אחרים, ומצליחים בזכות עצמם, מובילה לתוצאות טובות יותר. זה משהו שאנשי המקצוע בתעשייה הסכימו עליו לפני עשורים. הסקר החשוב ביותר של השנים האחרונות, שאותו ערכה חברת Kabbage Inc. בשנת 2018, הצביע על כך ששיעור של 92% מבעלי העסקים הקטנים התבססו על חונכים לטובת "הצלחה חיונית", כפי שדווח בפרסום Small Business Trends.


קיימות לכך אינספור סיבות, לרבות אלה שכבר הזכירו רובינס, מרפי ושפי. לצידם נזכיר גם את מאיה קמרוטה (Maya Comerota), מדריכה אינטואיטיבית שעבדה לצידם של מאמנים אישיים מובילים. היא מדגישה יתרון נוסף לצירוף חונכים: "מאמן אישי וחונך יכולים להפנות אלומת אור לעבר נקודות התורפה, וגם לתמוך באנשים שאותם הם מאמנים בכך שבמקום עשורים של למידה יזדקקו לימים ספורים". לכולנו יש את הנקודות העיוורות, אלה שעלולות לחסום את ההתקדמות שלנו, אז מישהו שכבר יודע מה לחפש, שייתכן שכבר עשה כברת דרך דומה, עשוי להאיר את הפינות החשוכות האלה עוד בטרם יהפכו למכשולים שגובים זמן.


כדי לחזור להגדרתו של רובינס ולניסיון שלי בנושא האימון האישי, חשוב לציין, שוב, שכדי להמשיך לצמוח נדרש שהאימון האישי יתבסס על יחסים ארוכי טווח. מאמנת הכושר המובילה, רבקה לואיס (Rebecca Louise), אומרת: "לא משנה באיזו רמה אתה נמצא, תמיד יש מה להוסיף וללמוד. אם אתה נשאר סטודנט ומחפש מידע חדש, אתה תמשיך לצמוח". זו הסיבה לכך שלמאמנים האישיים הטובים ביותר יש מאמנים משל עצמם. קמרוטה מסבירה: "אני תמיד שואלת את האדם שאני עובדת איתו מה הוא לומד בימים אלה, ומי מאמן אותו. מאמן אישי מצטיין יודע שגם הוא זקוק לתמיכה בצורת אימון". באופן אישי, אני עדיין מוצאת דברים חדשים ללמוד עליהם מכל אחד מהלקוחות שלי בחברת ZTPR, הרי כל לקוח וכל חשבון יחסי ציבור הוא חוויה שונה, והלקוחות שלי הם המומחים בתחומם. אז כדי לאמץ מאמן אישי, עליך להיות מוכן להשקיע לא רק את הזמן הדרוש כדי ללמוד ממנו, כי אם גם להיות נכון למחויבות עצמית ארוכת טווח לכך שתהפוך למאזין ולתלמיד שמתפתח כל העת.


לאחר שאמרנו זאת, כדי למדוד את מידת ההצלחה של החוויה שלך עם מאמן אישי או עם חונך, יהיה עליך לחוות סוג כלשהו של גידול כמותי; עליך להיות מודע לכך, כי אם אינך חווה צמיחה, ייתכן שאתה עובד עם מאמן אישי שהוא אולי מוביל בתחומו, אבל אינו מתאים ליעדים האישיים שלך - וזה, למען האמת, יהיה בזבוז זמן בשביל כל הצדדים המעורבים. כדי להבטיח שתמצא את המאמן האישי הנכון, שפי ממליצה: "תמצאו מאמן אישי או חונך שמספק את הסחורה. ודאו שקיימת חפיפה בין המילים ובין המעשים שלהם. הקשיבו באמצעות העיניים שלכם... ושמעו מעבר למילים שהם אומרים. האם הם מקיימים את מה שהם מצדדים בו?"


נוסף על התאמת המאמן האישי למומחיות המבוקשת שלך, אתה צריך להיות מותאם למאמן האישי שלך. ג'וי מבן, אחת ממאמנות היופי המובילות באמריקה, מדגישה: "אתה צריך לחפש חונך או מאמן אישי ששיטות ההוראה שלו מתאימות לסגנון הלמידה שלך". תוודא שאתה מכיר את סגנון הלמידה שלך - סגנון ויזואלי, שמיעתי, פיזי, לוגי כמו גם חברתי או מתבודד. ככל שהחונכות תהיה מותאמת יותר לדרך שבה אתה לומד, כך התהליך יתורגם לתוצאות ממשיות יותר.


מרפי מוסיפה: "חפשו מישהו שכבר רשם הישגים גדולים ומחפש כיצד להחזיר לעולם, במקום לחפש מישהו שיש לו קריירה במשרה מלאה כמאמן אישי, הגובה שכר מופרז ואשר מעולם לא השיג דבר ולו בעל דמיון קל למה שאתה מנסה להשיג". קיימים נוכלים רבים, ממש כך, המחפשים לרמות אותך, מזהיר מארק קובן, והוא מוסיף ומציין: "יש אנשים שאומרים לך 'אני אהפוך אותך לאדם עשיר' או 'יש לי את הפתרון', זאת כאשר מעולם לא עשו זאת בעצמם!"


Rating

בית הספר להכשרת מאמנים
בשיטת קוד המנצח

קוד האימון. הצלחה מעשית.

האימון האישי החל להתפתח לפני מספר עשורים. המקצוע התגבש כגישה לשיפור ביצועים מתוך אימון בעולם הספורט. הרעיון השתכלל בעשורים העוקבים על ידי שימוש בכלים מתחומים של פסיכולוגיה קוגניטיבית, פסיכולוגיה הומניסטית, תאוריות ניהול ואסכולות נוספות בחקר התנהגות אנושית. למעשה כיום מקצוע האימון נוגע ומטפל בכל תחומי החיים.

להגשת מועמדות לקוד האימון

      אני מעל גיל 27, עומד/ עומדת בתנאי הסף להגשת מועמדות ומעוניין/ מעוניינת שיחזרו אלי לפרטים נוספים.

    *הקבלה ללימודי אימון בביה"ס להכשרת מאמנים - קוד האימון, מותנית במילוי שאלון היכרות ועריכת ראיון קבלה אישי על ידי איש צוות בכיר.

    Scroll to Top