לייעוץ והתאמה 077-4243441

ארבעה עקרונות מנצחים להעברת מסר


מה כדאי לעשות כדי לייצר הקשבה והטמעה אצל מתאמנים?


כדי לייצר הקשבה ועניין, יש כמה עקרונות שעוזרים למאמנים שלנו להעביר מסרים בצורה שמאפשרת לשומעים אותם לבחון את המידע המוצג עם פחות התנגדות וביקורת ויותר קבלה והקשבה, כי הידע והיכולת של רתימת הקשבה עם העקרונות הללו הוא כל כך חזק ומשמעותי, שהוא רלוונטי כמעט עבור כל אחד כיום.


ארבעת העקרונות להעברת מסרים:


1. חוויה אישית – כדי להעביר בצורה מעולה את המקרה שאנחנו מתארים, כדאי לדבר בגוף ראשון כדי להכניס את השומעים אותנו לחוויה. העבירו את הסיפור שלכם שנושא את המסר המתאים מזווית הראיה שלכם. כשאתם מעבירים אותו, שימו לב שיש סדר כרונולוגי, וישנה שאלה ברקע שלשמה אתם מספרים את הסיפור – תנו למתאמנים את התחושה שהם נמצאים איתכם בדיוק באותו הרגע – אם זה דרך אינטונציה מתאימה, פאוזות, ושפת גוף שנותנת מסרים לאופן שבו אתם רוצים שהעלילה תתפתח.


2. מסרים עוברים דרך סיפורים ומטאפורות – לא "לחנך" או "להטיף", אלא להעניק תובנות וכלים עם מסרים מתוך חוויה – כלומר, דרך סיפורים. הכוונה כאן היא שאנחנו נוטים להבין מסרים לא כי מגישים לנו אותם על מגש של כסף, אלא כי אנחנו עשינו את המאמץ להבין אותם. סיפור נותן לנו את ההזדמנות לשקף אליו את המחשבות שלנו. מטאפורות גם הן כלי מעולה להעברת מסרים – כל דבר שמערב את החושים ואת הדמיון מבלי לכפות מסר הוא מאוד מפרה. ברגע שיש לשומעים את האחריות על הפרשנות של מה שהם שומעים, הם יבינו את המסר והוא יוטמע.

לדוגמה: אם אתם רוצים להעביר את המסר שלמרות שמישהו אכזב אותכם, אפשר יהיה לסמוך עליו שוב, המסר יכול לעבור דרך מטאפורה כמו: "אז נפל לי מגהץ פעם אחת על הרגל, אז זה אומר שלא אשתמש בו שוב?"


3. צ'ק אין וצ'ק אווט – לפתוח את המפגש בצורה מרתקת ולסיים בעוצמה. כדאי לפתוח בשאלות שמגרות חשיבה ועניין לפני העברת המסר. שאלות אלו ילוו את השומעים לאורך האימון במן מסע שמתחיל מנקודה אחת, ומסתיים בהשלמת המסע, בצורה שהיא מעצימה ומנצחת, כדי לתת תקווה וציפייה לבאות. מאוד חשוב לסיים באנרגיות גבוהות ולתת לשומעים אתכם וודאות על מה אתם הולכים לדבר ואיזו סוגייה אתם מציגים.


4. עירוב חושים – להתחבר למתאמנים דרך חמשת החושים, כלומר – לערב סיפור שהוא מוחשי מספיק כדי לגרום למתאמנים להיסחף אליו ולהיות רעבים לעוד מידע– אם זה דרך הרגש – ליצור אמפתיה של השומעים על הדמות שעליהם אתם מספרים את הסיפור – אם זה דרך מצגת עם וידאו מרגש, מוזיקה מתאימה וקולעת – ככלל – ככל שיותר חושים מעורבים, כך רמת ההקשבה של מי שמולכם עולה.


אפילו אם אתם לא מוצאים סיפור מרתק עדיין, ניתן לספר על אנשים אחרים, או על מפורסמים, וכאלו שסייעתם להם לפרוץ דרך בחייהם. חשוב מאוד לשלב סיפור חזק, לדעת מי מקשיב לכם, ולדעת איך לגייס את האמון וההקשבה בצורה נעימה עם דגש על סקרנות.

עקרונות הללו מלווים את המאמנים שלנו בסוגים שונים של הנחיות. לדעת להיות מומחה בלספר סיפורים זאת אומנות, ואת האומנות הזאת ניתן לשפר ולדייק יותר ויותר כל פעם.




Rating

בית הספר להכשרת מאמנים
בשיטת קוד המנצח

קוד האימון. הצלחה מעשית.

האימון האישי החל להתפתח לפני מספר עשורים. המקצוע התגבש כגישה לשיפור ביצועים מתוך אימון בעולם הספורט. הרעיון השתכלל בעשורים העוקבים על ידי שימוש בכלים מתחומים של פסיכולוגיה קוגניטיבית, פסיכולוגיה הומניסטית, תאוריות ניהול ואסכולות נוספות בחקר התנהגות אנושית. למעשה כיום מקצוע האימון נוגע ומטפל בכל תחומי החיים.

להגשת מועמדות לקוד האימון

      אני מעל גיל 27, עומד/ עומדת בתנאי הסף להגשת מועמדות ומעוניין/ מעוניינת שיחזרו אלי לפרטים נוספים.

    *הקבלה ללימודי אימון בביה"ס להכשרת מאמנים - קוד האימון, מותנית במילוי שאלון היכרות ועריכת ראיון קבלה אישי על ידי איש צוות בכיר.

    Scroll to Top