לייעוץ והתאמה 077-4243441

על פי מחקרים של גוגל, אלו הן 6 התכונות הקיימות כיום במנהלים הכי מצליחים בארץ ובעולם

גוגל השקיעה שנים בלימודי מנהלים יעילים. עכשיו הם מלמדים מנהלים חדשים את 6 התכונות שהופכים מנהל לאפקטיבי. לניהול דרוש שינוי של מחשבה, באמצעות מחקר פנימי שניתח יותר מ-10,000 מנהלים הכולל סקירת ביצועים, שאלוני שביעות רצון, מועמדויות לפרסים והכרה של מנהלים בכירים, גוגל זיהתה שישה הרגלים של המנהלים היעילים ביותר.

בואו נסתכל על שש תכונות המפתח שגוגל משרה למנהליה.

1) תודעה של צמיחה

יישום המחקר של קרול דווק, פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת סטנפורד, גוגל מעודד את מנהליה לפתח חשיבה לצמיחה. בניגוד לחשיבה קבועה (האמונה שכישורים ויכולות נקבעים מראש), אנשים עם חשיבה צמיחה מאמינים שניתן לטפח אינטליגנציה.

רעיון פשוט זה מפתח מנהיגים המשתוקקים יותר ללמוד, לאתגר את עצמם ולהתנסות, ובסופו של דבר הוא מגביר את ביצועיהם. למרות שההצלחה תמיד תדרוש עקשנות, עבודה קשה וריכוז, מחקר זה מציע שתכונות אלו הן תוצרי לוואי באיכות העומדת בבסיסן, אופטימיות.

כמו כן, גוגל מעודדת את מנהליה לזהות ערכים ולמנף אותם בסגנונות הניהול שלהם. המטרה אינה לכפות ערכים מוגדרים, אלא להעצים מנהיגים למנף את המוסר האישי שלהם בכדי להניע משמעות והשפעה עמוקה יותר לעבודתם. על המנהלים לקבל החלטות קשות. כאשר אנומתמודדים עם חוסר וודאות, ערכים יכולים להיות חסד הצלה של מנהל.

2) אינטליגנציה רגשית

פרופ' דניאל גולמן וריצ'רד בויאטיס (מומחים לנושא), א.י. היא היכולת לזהות ולהבין רגשות בעצמך ובאחרים, ולמנף מודעות זו לניהול ההתנהגות והקשרים שלך. במילים אחרות, זו תחושה מוגברת של מודעות עצמית.

מנהלים שמודעים לעצמם מקבלים החלטות טובות יותר, מתקשרים בצורה יעילה יותר ויכולים להיות קשורים אליהם. למעשה, גולמן דיווח לא רק שמנהיגות מבוססת EI עשויה להיות המניע החשוב ביותר של האקלים, אלא גם כי האקלים עשוי להוות 20 עד 30 אחוז מהביצועים הארגוניים.

3) העברת ניהול

בסדר, אז זה לא נראה כמו תכונה. עם זאת, אם תסתכל במדריך החדש של גוגל למנחים להכשרת מנהלים, תבחין בכמה נושאים נפוצים. כאשר מדריכים מעודדים מפקחים חדשים לחלוק את אתגרי המעבר והתסכול שלהם עם עמיתיהם, הם מלמדים בו זמנית שזה בסדר להיות פגיע וכנה.

כאשר מנהלים נפתחים ומספרים את סיפוריהם, אחרים מצטלמים עם עצות והדרכות המספקות אסטרטגיות חדשות לפעולה. חשוב שכל המנהלים יידעו שאתה לא בעניין הזה לבד. אחרים התמודדו עם אתגרים דומים ויכוליםלעזור - אם תיתן להם.

4) אימון

באמצעות פרויקט חמצן התגלה כי האיכות מספר אחת של מנהלים יעילים היא להיות מאמן טוב. גוגל מגדירה אימון טוב כ:

  • מתן משוב בזמן וספציפי.  
  • מתן משוב בצורה מוטיבציונית ומהורהרת.
  • התאמת גישות לפגישה עם סגנונות תקשורת אישיים בפגישות אחד על אחד קבועות.
  • תרגול הקשבה אמפטית "אקטיבית" ונוכחות מלאה.
  • להיות מודע לחשיבה שלך ושל העובד.
  • לשאול שאלות פתוחות כדי לגלות את יכולת העובד.
אימון אישי לחיים

ביה"ס לכשרת מאמנים - קוד האימון

השאירו פרטים ונציג קוד האימון יחזור אליכם עוד היום לייעוץ והתאמת מסלול לימודי אימון:


    5) משוב

    בכוח דברי המנהלים לבנות או להרוס. גוגל מבינה את הרגישות הזו ומלמדת את המפקחים שלה להיות עקביים (נטולי משוא פנים) כאשר הם מעבירים משוב בין הצוותים שלהם, לאזן משוב חיובי (מוטיבציה) ושלילי (התפתחותי), להיות אותנטי ומעריך, ולהציב הזדמנויות צמיחה בצורה ברורה , דרך חמלה.

    6) קבלת החלטות

    כדי להבטיח שהחלטות וקביעות לא יינקטו בחלל ריק, גוגל הקימה שגרה שתסייע למנהלים לקבל החלטות טובות יותר. מסגרת זו כוללת שאלה וביטוי:

    • בשביל מה אתה פותר, והאם כולם באותו דף? (זהה ותקשר את שורש הסיבה.)
    • למה זה חשוב? (האם זה תומך ביעדים עסקיים אחרים?)
    • מיהו מקבל ההחלטות?
    • כיצד תתקבל ההחלטה?
    • מתי אנשים יכולים לצפות להחלטה? (שמרו על בעלי העניין ולנהל את הציפיות.)

    כמו כן, כדי להבטיח קבלת החלטות מושכלות, גוגל ממליצה למנהלים לבדוק את רעיונותיהם בקול רם ולאסוף משוב על ידי תמיכה מפורשת בדעותיהם (הבעת דעות אישיות, הנמקה ומסירת נתונים), ובדיקת הבנתם על ידי בירור על נקודות המבט של אחרים (שידול רעיונות ומשוב), ואז סינתזת התגובות כדי להבטיח הבנה מקיפה לפני שתקבל החלטה.

    למרות שששת התכונות הללו עשויות להיראות בסיסיות, על פי מאמר בניו יורק טיימס, התוצאות אינן אלא שמעותיות. גוגל דיווחה על שיפור מובהק סטטיסטית ב -75% מהמנהלים המצטיינים שלה לאחר יישום התוכנית.

    Rating

    בית הספר להכשרת מאמנים
    בשיטת קוד המנצח

    קוד האימון. הצלחה מעשית.

    האימון האישי החל להתפתח לפני מספר עשורים. המקצוע התגבש כגישה לשיפור ביצועים מתוך אימון בעולם הספורט. הרעיון השתכלל בעשורים העוקבים על ידי שימוש בכלים מתחומים של פסיכולוגיה קוגניטיבית, פסיכולוגיה הומניסטית, תאוריות ניהול ואסכולות נוספות בחקר התנהגות אנושית. למעשה כיום מקצוע האימון נוגע ומטפל בכל תחומי החיים.

    להגשת מועמדות לקוד האימון

        אני מעל גיל 27, עומד/ עומדת בתנאי הסף להגשת מועמדות ומעוניין/ מעוניינת שיחזרו אלי לפרטים נוספים.

      *הקבלה ללימודי אימון בביה"ס להכשרת מאמנים - קוד האימון, מותנית במילוי שאלון היכרות ועריכת ראיון קבלה אישי על ידי איש צוות בכיר.

      "השאלה היחידה שעומדת בינינו לבין כל מטרה שנרצה להשיג איננה האם אני יכול אלא מה אני מוכן לעשות כדי שזה יקרה ואיפה נמצאים הכלים, השיטות והסביבה ללמוד איך להגשים זאת"

      -- אלון אולמן

      Scroll to Top